AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۰ ۲۰:۳۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85525353
T T
۰ Persons

Tags

سرمایه‌گذاران اوزبیکستانی در بخش‌های انرژی و نساجی افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

کابل- ایرنا- شمار از تاجریان و سرمایه‌گذاران اوزبیکستانی علاقه‌مندی‌ به سرمایه‌گذاری روی انرژی، نساجی و تیل افغانستان را ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان شام امروز یکشنبه 10 سرطان، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت با جمعی از تاجران و سرمایه‌گذاران کشور اوزبیکستان در کابل خبر داد.

نادر رستموف رئیس شرکت «الفلاح ان‌.آر» انرژی اوزبیکستان به نمایندگی از دیگران صحبت نمود و در خصوص  اهداف سفر هیئت تاجران و سرمایه‌گذاران اوزبیکستانی معلومات ارائه کرد.

وی به ایجاد زمینۀ تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و تأمین امنیت در حاکمیت امارت اسلامی افغانستان اشاره کرد و  افزود: همین امر باعث تشویق تاجران و سرمایه‌گذاران برای کار و فعالیت در این کشور شده است.

رستموف بیان داشت: تاجران و سرمایه‌گذاران اوزبیکستانی مایل‌اند با استفاده از فرصت پیش آمده در بخش‌های انرژی، نساجی، استخراج نفت و معادن، ایجاد فابریکات تولیدی و زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری نمایند و در ادامه خواهان همکاری امارت اسلامی افغانستان در زمینه‌های فوق شدند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست گفت: امارت اسلامی افغانستان خواهان توسعۀ روابط با کشورهای همسایه در همه زمینه‌ها خصوصاً تجارت و سرمایه‌گذاری می‌باشد و از تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به‌خصوص همسایه‌ها می‌خواهد تا در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

وی تاکید کرد: امارت اسلامی افغانستان از همۀ فعالیت‌های تجارتی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در این کشور استقبال نموده و هر نوع تسهیلات لازم را برای آنان فراهم می‌کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .