AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۲۱:۰۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85527423
T T
۰ Persons

Tags

صادرات 25 تن زعفران در در دو ماه نخست امسال

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۲۱:۰۲
News ID: 85527423
صادرات 25 تن زعفران در در دو ماه نخست امسال

کابل- ایرنا- وزارت جهاد کشاورزی ایران اعلام کرد که در دو ماه نخست امسال بیش از 25 تن زعفران به ارزش بالغ بر 22 میلیون دالر از مجاری قانونی کشور به 37 کشور دنیا صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ حسین زینلی رئیس طرح ملی گیاهان دارویی جهاد زراعتی ایران امروز سه‌شنبه12 سرطان اعلام کرد: بیش از 238  هزار کیلوگرم زعفران در سال 1402 در سطح کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی شده است.

وی با توجه به اهمیت تولید و تکمیل حلقه‌های متعدد زنجیره ارزش گیاهان دارویی ارزآوری صادرات زعفران افزود: اکنون کشورهای چین، امارات متحده عربی، اسپانیا، افغانستان و ایتالیا در رتبه‌های اول تا پنجم صادرات زعفران قراردارد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: در سال 1402 مجموع سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۲۷ هزار و ۳۷۰ هکتار بود که از این میزان ۱۲۵ هزار و ۱۵۶ هکتار بارور و ۲۲۱۱ هکتار غیربارور است و در این میان استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب رتبه اول و دوم را در هر دو معیار سطح زیر کشت و تولید زعفران را به خود اختصاص داده‌اند.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد زراعتی ایران تصریح کرد: در سال گذشته، بیش از 238  هزار کیلوگرم زعفران در سطح کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی شد.

وی درخصوص اقدامات اساسی و راهبردی در حوزه زعفران، به اهمیت ارتقای عملکرد و حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: آموزش و انتقال یافته‌های نوین و برنامه‌های متنوع ترویجی از راهکارهای مناسب و کاربردی برای افزایش عملکرد و همواره مورد تاکید این دفتر است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .