AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۲۱:۰۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85527415
T T
۰ Persons

Tags

ایران در بخش پیوند عضو سرآمد است/290 مرکز صحی دارای مجوز پذیرش مریضان بین‌الملل

کابل- ایرنا- رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور صحی وزارت صحت عامه ایران گفت: ایران در بخش پیوند عضو سرآمد است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید هاشم دریاباری، رئیس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور صحی وزارت در بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه پنج، ضمن تشریح گزارشی از عملکرد حوزه درمان و استراتژی شفاخانه در راستای ارتقای گردشگری سلامت، بیان کرد: در این زمینه نظام سطح بندی تخت های بیمارستانی تا سال ۱۴۰۸ مبتنی بر نیاز کشور تعریف شده است.

وی ضمن تاکید بر دسترسی عادلانه به خدمات بستری در قالب این مدل، افزود: توزیع عادلانه تخت های بستری در سراسر کشور به همه استان ها اجازه می دهد بین 84 تا 100 درصد خدمات بستری را ارائه دهند.

دریاباری تصریح کرد: درحال حاضر 110 شفاخانه و 165 هزار تخت شفاخانه‌ی در کشور داریم که 106 شفاخانه با مجموع 17 هزار تخت در دولت سیزدهم تجهیز و راه اندازی شد. همچنین، 60 هزار داکتر متخصص و 90 هزار داکتر عمومی و 33 هزار مرکز درمانی در کشور درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی درخصوص نظام تعرفه و سلامت، گفت: در این برنامه نیز استراتژی هایی ازجمله توزیع و تخصیص منابع، اقتصاد سلامت، بهینه مصرف کردن منابع ملی در حوزه سلامت و پرداخت بر اساس عملکرد، پیگیری خواهد شد.

مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت در این نشست درخصوص نظام ارزیابی فناوری سلامت (HTA)، برنامه حفاظت مالی از گروه‌های هدف، کنترل هزینه سیستم سلامت و ارائه مشوق به ارائه دهندگان خدمت، توضیحاتی ارائه داد و افزود: ایران در حوزه پیوند عضو سرآمد است؛ سالانه ۴۵۶ هزار مرگ مغزی اتفاق می‌افتد و طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۳، تعداد ۱۱۲۱ اهدای عضو در کشور انجام شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .