AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۲۱:۰۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85527428
T T
۰ Persons

Tags

رکورد بازدهی تأسیسات حرارتی در ایران شکسته شد

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۲۱:۰۳
News ID: 85527428
رکورد بازدهی تأسیسات حرارتی در ایران شکسته شد

کابل- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ایران گفت: در سه‌ماهه نخست امسال بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به تأسیسات سیکل ترکیبی موجب شده تا برای نخستین‌بار بازدهی تجمیعی حرارتی به ۳۹.۷ درصد برسد.

به گزارش ایرنا؛ ساناز جعفرزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی، امروز سه‌شنبه 12 سرطان، در گفتگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به اینکه تولید روزانه تأسیسات برق حرارتی از مرز یک میلیون مگاوات ساعت انرژی عبور کرده است، افزود: این میزان پتانسیل تولید انرژی روزانه این واحدها با ظرفیت و قابلیت تولید ۵۱ هزار مگاوات تأسیسات حرارتی تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۵۰ در صد سبد تولید انرژی کشور در این مدت سهم تأسیسات سیکل ترکیبی بازدهی بالا بوده است، ادامه داد: رژیم بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به تأسیسات سیکل ترکیبی با بازدهی ۴۲ تا ۵۰ درصد موجب شده است تا باز‌دهی تجمیعی تأسیسات حرارتی از ابتدای سال تاکنون با افزایش سه دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۹.۷ درصد برسد.

جعفرزاده با بیان اینکه تولید سه‌ماهه نخست امسال تأسیسات حرارتی سه درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش تولید تنها از طریق ۱.۵ درصد رشد سوخت معادل تأمین شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی تأکید کرد: این امر حاکی از عملکرد بهینه همکاران ما در تأسیسات برای اقدامات و تعمیرات پیشگیرانه و آمادگی بهینه واحدهای تولید برق حرارتی بوده است که توانسته‌اند با رشد سوخت کمتر، انرژی بیشتری تولید و در اختیار مشترکان صنعت برق قرار دهند.

جعفرزاده اظهار امیدواری کرد که این آمادگی و پایداری در تولید برق تا پایان دوره پیک مصرف تابستان امسال استمرار داشته باشد و بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف مشترکان باشیم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .