AP ۱۴۰۳ تله ۲۹ ۱۸:۴۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85633879
T T
۰ Persons

Tags

اشغال فزیکی امریکا را ختم کردیم، اما مفکوره اشغال هنوز هم باقی است

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت تحصیلات عالی دولت سرپرست افغانستان گفت: ما اشغال فزیکی امریکا را از افغانستان ختم کردیم، اما مفکوره‌ی اشغال هنوز هم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت تحصیلات عالی دولت سرپرست افغانستان، امروز یکشنبه ۲۹ میزان، از سخنرانی مولوی نداء محمد ندیم سرپرست این وزارت در دانشگاه شیخ زاید در ولایت خوست خبر دادند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت: یک کشور زمانی ترقی وپیشرفت می‌کند که در آن داکتران متخصص و متعهد، انجینران، ساینس‌دانان و متخصصین سایر بخش‌ها زیاد شود، چون این‌ها در پیشرفت و انکشاف کشور در هربخش نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

ندیم خطاب به دانشجویان و استادان بیان داشت: کوشش کنید افکارتان را در پرتو شرعیت اسلامی بسازید، امروز اشغال فزیکی دشمن را نداریم و ختم کردیم اما مفکوره اشغال هنوز هم ادامه دارد، بسیاری از مردم با استفاده از نام  اسلام مسلمان را تخریب می‌کنند و کوشش دارند که اتحاد و اتفاق ما را ازبین ببرند از این گونه افراد خود و جامعه‌تان را دور نگهدارید.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی از استادان و محصلان دانشگاه شیخ زاید خواست که متوجه جنگ فکری دشمنان باشید و نیازمندی‌های کشور را از طریق علم و تحصیل برآورده سازید.

وی دانشجویان را مخاطب قرار داد و گفت: من از شما حمایت نظام را نمی‌خواهم، بلکه خدمت به وطن در چوکات شرعیت را می‌خواهم بناً در بخش مسلک‌تان به وطن کار کنید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .