AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۰ ۱۰:۵۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85524604
T T
۰ Persons

Tags

نمایشگاه تولیدات داخلی افغانستان در اوزبیکستان برگزار می‌شود

کابل- ایرنا- سخنگوی وزارت دولت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان، از برگزاری نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر تاشکند، پایتخت ازوبیکستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ عبدالسلام جواد آخوند زاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست، امروز یکشنه، 10 سرطان، گفت: قرار است در نمایشگاه سه روزه تولیدات داخلی در اوزبیکستان که در 12 ماه سرطان برگزار می شود، 250 تن از صنعت‌کاران و تاجران کشور محصولات و تولیدات خود را به نمایش بگذارند.

آخوندزاده افزود: در تداوم سیاست اقتصاد محور امارت اسلامی و به منظور تحکیم و گسترش روابط اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی  و سرمایه‌گذاری میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه، مخصوصاً اوزبیکستان و جهت بازاریابی محصولات و تولیدات کشور، به بازارهای خارجی این نمایشگاه را برگزار می‌شود.

 به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، فراهم آوری امکانات لازم برای سکتور خصوصی و تقویت فعالیت تجارتی به خارج از کشور از دیگر اهداف این نمایشگاه می‌باشد.

جواد افزود: در این نمایشگاه، قالین، صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، میوه‌های خشک، نوشابه‌های غیر الکلوی، دیگ بخار و سایر محصولات به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته‌ی جواد نشست تواصل تجاری، گفتمان‌های دوجانبه خصوصی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی از شهروندان افغانستان در اوزبیکستان و سایر کشور‌های آسیای میانه خواست که با استفاده از فرصت، در معرفی محصولات کشور خود نقش بازی کنند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .