AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۶ ۱۰:۳۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85489511
T T
۰ Persons

Tags

حسن همجواری با همسایگان و تنش زدایی با جهان، اصول سیاست خارجی امارت اسلامی است

کابل- ایرنا- معین مسلکی وزارت اقتصاد دولت سرپرسیت افغانستان، گفت: حسن همجواری با همسایگان و تنش زدایی و اعتماد‌سازی با جهان، اصول سیاست خارجی امارت اسلامی بوده و پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی کشور، خط سرخ نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد دولت سرپرست افغانستان، امروز یکشنبه، 6 جوزا، با نشر ویدئویی در صفحه اکس خود، گفت: بعد از استقرار امارت اسلامی در افغانستان، ما شاهد هستیم که مجاهدین ما با عزت و با غرور از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

به گفته نظری، ممکن است افغانستان امکانات گسترده نداشته باشد، اما غرور، عزت و حس وطن‌دوستی دارد و ما نمی‌خواهیم هیچ قدرتی به تمامیت ارضی ما چشم‌داشت داشته باشد، همانگونه که ما به تمامیت ارضی هیچ کشوری همسایه‌ی خود چشم‌داشت نداریم.

نظری همچنین بیان داشت: ما می‌خواهیم با حسن همجواری در این منطقه و جغرافیا زندگی کنیم و تحولات ژوپولوتیک منطقه را به صورت مسالمت آمیز و با فرایند‌های منطقی و عقلانی مورد توجه قرار بدهیم.

معین مسلکی وزارت اقتصاد افزود: همه شاهد هستند که سیاست خارجی امارت اسلامی بر حسن همجواری با هماسایگان، تنش‌زدایی و اعتماد‌سازی با جهان استوار است، اما اینکه جهان به صورت غیرعادلانه و غیر منصفانه با ما برخورد می‌کند بحث جدا است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .