AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۲ ۱۱:۴۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85526762
T T
۰ Persons

Tags

زمین‌های ملکی مسیر پروژه کاسا 1000 بررسی و استملاک می‌شود

کابل- ایرنا- وزارت زراعت دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که زمین‎‌های مردم در مسیر پروژه کلان ملی کاسا 1000 بررسی و استملاک می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، امروز سه‌شنبه 12 سرطان، از نشست هماهنگی در مورد استملاک املاک عمومی پروژه کاسا 1000 خبر داد.

احمد فؤاد میران، مسئول پروژه کاسا 1000 شرکت برق و پروژه‌های 500 کیلوواتی و 220 کیلوواتی منطقه الوان، در زمینه تملک املاک مردمی، با مدیر اداره اراضی و مدیران ادارات مختلف برای چگونگی رفع چالش‌ها در این زمینه صحبت کرد.

در پایان نشست فیصله شد که مسئولان اداره اراضی و شرکت برق هیئت مشترکی را به ولایت‌هایی که کار آنها به اتمام نرسیده اعزام شود تا از نزدیک موضوع را بررسی کرده و مشکلات را به موقع حل کنند.

به گزارش ایرنا؛ با روی کار آمدن مجدد دولت سرپرست افغانستان پروژه‌های بزرگ و کوچک زیادی در کشور اجرا شده است که از آن جمله پروژه مهم و ملی کاسا 1000 است که با تکمیل شدن آن سالانه حدود 40 تا 45 میلیون دالر عواید برای افغانستان به ارمغان می‌آورد. 

کاسا 1000 یک پروژه بزرگ برق و انتقال انرژی است که از طریق قرقیزستان و تاجیکستان برق را به افغانستان و پاکستان انتقال می‌دهد. این پروژه از آسیای میانه آغاز می‌شود و از بندر شیرخان، قندوز، بغلان، پنجشیر، کاپیسا، کابل، لغمان و ننگرهار می‌گذرد و از طریق تورخم به پختونخوا هدایت می‌شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .