AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۹ ۲۱:۰۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85524390
T T
۰ Persons

Tags

شرایط امارت اسلامی من‌حیث حکومت مسئول در نشست دوحه پذیرفته شده است

کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان، گفت: استدلال حکومت با سازمان ملل متحد باعث شد تا شرایط امارت اسلامی من‌حیث یک حکومت مسئول در سومین نشست دوحه پذیرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان شنبه‌شب 9 سرطان، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی با ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت که ریاست هیئت امارت اسلامی در نشست آینده دوحه را به عهده دارد، قبل از سفر به قطر خبر داد.

ذبیح الله مجاهد در این دیدار در مورد ترکیب و چگونگی سفر هیئت امارت اسلامی معلومات داد و افزود: هیئت افغان در نشست سوم دوحه در مطابقت با شرایط و اجندا امارت اسلامی اشتراک می‌نماید و در حاشیه این نشست یک تعداد دیدارهای مهم نیز انجام خواهد شد.

مولوی عبدالکبیر اشتراک هیئت امارت اسلامی در نشست دوحه را به نمایندگی افغان‌ها ارزشمند خواند و گفت: استدلال و بحث‌های حکومت افغانستان با ملل متحد باعث گردید تا شرایط امارت اسلامی من‌حیث یک حکومت مسئول پذیرفته شود، لذا و این چنین نشست‌ها فرصت خوب برای تعامل با جهان است.

معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود: نظر جامعه بین‌المللی در مورد امارت اسلامی تغییر کرده است و چنانچه اکنون کشورهای منطقه تعامل مثبت و سازنده با امارت اسلامی دارند، به همین ترتیب در آینده امارت اسلامی با کشورهای دور و نزدیک نیز روابط مثبت خواهد داشت و حکومت افغانستان با تمام قدرت‌ها خواهان تعامل نیک با در نظرداشت احترام متقابل است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .