امارت اسلامی به‌نمایندگی از تمام مردم افغانستان در نشست دوحه شرکت می‌کند

کابل- ایرنا- سخنگوی دولت سرپرست افغانستان، در یک نشست خبری در کابل گفت که امارت اسلامی به نمایندگی از تمام مردم افغانستان و به‌منظور تفاهم و حل مشکلات در نشست دوحه شرکت می‌کند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت سرپرست افغانستان، امروز شنبه 9 سرطان، در یک نشست خبری در کابل، گفت: امارت اسلامی کشورهای شرکت‌کننده در نشست دوحه را به تعامل با افغانستان دعوت می‌کند.

مجاهد همچنین درباره مخالفت امارت اسلامی با حضور زنان در نشست دوحه اظهار داشت: این مخالفت به منظور حفظ موضع یگانه افغانستان در این نشست بوده و انگیزه دیگری ندارد.

ذبیح الله مجاهد با بیان اینکه در نشست سوم دوحه درباره افغانستان، بیشتر روی تجارت، موضوعات اقتصادی، محدودیت‌ها و دستاوردهای امارت اسلامی و مواد مخدر تمرکز صورت خواهد گرفت افزود: اگر مشکلات اقتصادی حل شود، تمام مشکلات حل خواهد شد.

مجاهد با ابراز اینکه شرایط امارت اسلامی برای اشتراک در نشست دوحه مد نظر گرفته شده وحدت افغانستان مد نظر گرفته شده است، افزود: موضوعات داخلی مرتبط به کشور است و در این نشست مطرح نخواهد شد.

او همچنین تصریح کرد: اشتراک ما در نشست سوم دوحه به ابتکار سازمان ملل متحد، دشمنی با هیچ جهت نيست، بلکه تعامل با همه جهت‌ها می‌باشد که باید درک شود و از آن استفاده بهتر صورت گیرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .