منطقه در نشست دوحه بحث رفع تحریم‌ها علیه افغانستان را مطرح خواهد کرد

کابل- ایرنا- رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه گفت: کشور‌های منطقه و افغانستان در سومین نشست دوحه بحث رفع تحریم‌های یک جانبه غرب علیه افغانستان را مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان  شامگاه جمعه 8 سرطان، در صفحه اکس خود نوشت: میزان درک سیاسی میان امارت اسلامی افغانستان و کشورهای منطقه رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: در نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشورهای منطقه روی پیشرفت‌ها در افغانستان تاکید دارند و خواهان از بین برداشتن تحریم‌های بانکی علیه افغانستان هستند. تحریم‌های مالی و بانکی علیه افغانستان در حقیقت روند توسعه داد و ستد میان افغانستان و منطقه را متأثر ساخته است.

این مقام وزارت امور خارجه نوشت: در سومین نشست دوحه نیز طوری پیش‌بینی می‌شود که کشورهای منطقه و حکومت افغانستان بحث رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را مطرح خواهد کرد.

وی افزود: دوحه 3 در حقیقت فرصتی‌ است برای بحث و تبادل نظر میان حکومت افغانستان و کشورهای غربی در مورد تحریم‌های یکجانبه پیشرفت در این مورد می‌تواند تأثیرات مثبتی روی نشست‌های بعدی داشته باشد.

به باور جلالی، غرب نیز نمی‌خواهد در تعامل با افغانستان از دیگر بازیگران به عقب بماند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .