AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۵ ۲۱:۳۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85519909
T T
۰ Persons

Tags

انتقال بیش از 600 هزار متریک تُن اموال از طریق خط آهن افغانستان

کابل- ایرنا-  اداره خط آهن دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که در دو ماه گذشته از طریق خط آهن وزارت فوایدعامه ۶۰۹۱۵۸ متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ اداره خط آهن دولت سرپرست افغانستان، امروز سه‌شنبه 5 سرطان، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد در دو ماه گذشته (ماه ثور و جوزا سال جاری) از طریق خطوط آهن وزارت فوایدعامه افغانستان ۶۰۹۱۵۸ متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در خبرنامه آمده است که از این مجموع، از طریق بندر حیرتان ۴۷۱۵۳۶ تُن، بندر آقینه ۶۸۶۷۶ تُن، بندر تورغندی ۶۸۴۶۲ تُن و از طریق خط آهن خواف - هرات ۴۸۴ که مجموعاً ۶۰۹۱۵۸ متریک تُن که شامل اموال نفتی، غیر نفتی و دیگر مواد می‌شود وارد و صادر شده است.

بر اساس خبرنامه‌ای این اداره، در مجموع انتقالات که یک بخش آن صادرات می‌باشد در دو ماه گذشته ۳۳۱۶۱ تُن اموال تجارتی صادر شده که مقدار زیاد صادرات میوه خشک، سنگ‌های معدنی و جوس آب آنار بوده است.

خبرنامه تأکید کرده است که هرچه میزان صادرات و واردات از طریق خط آهن افزایش یابد، فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم شده، درآمد ملی افزایش می‌یابد و راه به سوی ثبات اقتصادی، توسعه و خودکفایی فراهم می‌شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .