شرایط برای حضور هیئت حکومت در نشست دوحه مساعد است/ همچنان تحولات را رصد می‌کنیم

کابل- ایرنا- رئیس ریاست سوم وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، گفت: هر چند شرایط برای حضور هیئت حکومت در سومین نشست دوحه مساعد شده است، اما همچنان تحولات را رصد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، امروز جمعه اول سرطان، در صفحه اکس خود نوشت: این‌بار، برخلاف نشست قبلی دوحه، شرایط برای حضور هیئت حکومت افغانستان مساعد شده‌است، اما باز هم دیده شود تا کم‌تر از ده روز دیگر انکشافات وابسته با این نشست به کدام سو به پیش می‌روند.

جلالی افزود: سومین نشست دوحه را باید در جایگاه متناسبش ارزیابی کرد. در این نشست فرستادگان ویژۀ برخی کشورها برای افغانستان زیر رهبری معاون سرمنشی سازمان ملل بحث و گفتگو خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حکومت افغانستان نیز با درنظرداشت اجندا و ترکیب نشست که قبلاً با امارت اسلامی شریک شده است، تصمیم به فرستادن هیئت گرفته است. اما هنوز روشن نیست که امارت اسلامی به چه سطح در این نشست اشتراک خواهد کرد. 

رئیس ریاست سوم وزارت امور خارجه بیان داشت: اجندای نشست نشان می‌دهد که بحث‌ها روی مسایل سکتور خصوصی، مالی و بانکی و مبارزه با مواد مخدر و بدیل معیشت متمرکز خواهد بود. 

حکومت افغانستان طرفدار تعامل سازنده با کشورهای غربی است مانندی که با کشورهای همسایه و منطقه پیشرفت‌هایی داشته است.

به گزارش ایرنا، قرار است 9‌ روز دیگر و در 10 ماه سرطان، سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان خاص کشور‌ها در امور افغانستان به میزبانی سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در قطر برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .