AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۴ ۲۱:۴۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85488001
T T
۰ Persons

Tags

پیام تسلیت مردم یمن به ایران در تجمع میلیونی حمایت از غزه

کابل- ایرنا- مردم یمن در سی و دومین هفته متوالی در ولایات مختلف این کشور در تظاهرات همبستگی و یاری مردم غزه شرکت کرده بودند با رهبری، دولت و ملت ایران نیز به خاطر شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان وی در حادثه سقوط چرخبال ادای احترام و ابراز همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ جمعیت میلیونی یمن امروز جمعه 4 جوزا در بیانیه‌ای شهادت رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند. 

مردم این کشور با شعار «ثابت قدم در کنار غزه ایستاده‌ایم، جهاد ادامه دارد» در ولایات مختلف صعده، مأرب و ریمه تظاهرات کردند.

در صعده نیز راهپیمایی میلیونی حمایت از مردم غزه برگزار شد و در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای صادر و طی آن بر تداوم حمایت از مردم نوار غزه تأکید شد.

در این بیانیه از عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و عراق قدردانی شده است.

در این بیانیه بر بسیج عمومی و حضور در اردوگاه‌های آموزشی جهت کسب مهارت‌های رزمی و اعطای اجازه برای نبرد مستقیم در کنار مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی درخواست شده است.

تظاهرات‌کنندگان یمنی همچنین آزادگان جهان را به استفاده از سلاح تحریم اقتصادی کالاهای امریکایی، اسرائیلی و شرکت‌های حامی آن فراخواندند.

در همین ارتباط جنرال «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در سخنانی در این تجمع میلیونی از اجرای ۳ عملیات علیه ۳ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایرنا، اردوی یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی امریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای اردوی یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .