AP ۱۴۰۳ غویی ۶ ۲۰:۱۱
Journalist ID: 5513
News ID: 85456787
T T
۰ Persons
توسعه همکاری‌های بانکی و تجارتی میان افغانستان و ایران ارزنده و حیاتی است

کابل- ایرنا- سرپرست ریاست بانک مرکزی دولت سرپرست در دیدار با سفیر ایران در افغانستان ضمن ارزنده خواندن توسعه همکاری‌های بانکی و تجارتی میان افغانستان و ایران گفت: در این زمینه هر آنچه در چارچوب قانون و مقررات موجود، همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ بانک مرکزی افغانستان، امروز پنج‌شنبه، 6 ثور، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی خود، از دیدار هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با حسن کاظمی قمی، سفیر کشور جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل خبر‌ داد.

بر اساس خبرنامه‌ای بانک مرکزی، در این دیدار پیرامون مسائل مختلف، بویژه توسعه همکاری‌های تجارتی و بانکی میان دو کشور صحبت شد.

هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل «د افغانستان بانک» در این دیدار ضمن ارزنده خواندن توسعه همکاری‌های بانکی و  تجارتی میان دو کشور افزود که در این زمینه هر آنچه در چارچوب قانون و مقررات موجود، ایجاب نماید، همکاری خواهند کرد.

وی همچنین ابراز داشت: موجودیت همکاری‌های مناسب بانکی میان دو کشور، زمینه تسهیلات را برای تجار فراهم می‌کند، زیرا دافغانستان بانک، متعهد است که زمینه عرضه خدمات بانکی را برابر به معیارهای جهانی در کشور مساعد کند.

به گزارش ایرنا؛ در این اواخر روابط اقتصادی و بانکی میان افغانستان و ایران بهبود یافته و میزان واردات و صادرات اقلام تجارتی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .