«کابل» بار دیگر خواستار واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به امارت اسلامی شد

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، بار دیگر خواستار واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به امارت اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز پنجشنبه ۴ اسد، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت با خانم روزا اوتنبایوا رئیس دفتر معاونیت سیاسی سازمان ملل متحد یا (یوناما) در افغانستان، در کابل خبر داد.

خانم روزا اوتنبایوا از تأمین امنیت در افغانستان و دیگر دستآوردهای امارت اسلامی افغانستان در عرصه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد.  

وی افزود: سازمان ملل متحد خواهان ادامۀ کمک‌ها برای مردم افغانستان است و از رهبری امارت اسلامی افغانستان انتظار دارد جهت رساندن این کمک‌ها به افراد مستحق همکاری همه‌جانبه نمایند.

خانم روزا اوتنبایوا در رابطه به نشست سوم دوحه و عملی ساختن تفاهمات نشست دوحه معلومات داد، بیان داشت: این سازمان برنامه‌های زیادی در مورد مبارزه با تغییرات اقلیمی، پاک سازی اراضی از ماین‌های منفجر ناشده، حفاظت محیط زیست و دیگر بخش‌ها دارد که عملی‌سازی این برنامه‌ها نیازمند همکاری همه جانبۀ امارت اسلامی افغانستان و تلاش‌های مسئولین جهت رفع مشکلات و چالش‌ها در این کشور می‌باشد.

مولوی عبدالسلام حنفی گفت: در نتیجۀ سعی و تلاش بزرگان و مسئولین امارت اسلامی امنیت به صورت کامل تأمین گردیده، کشت، استعمال، قاچاق و تجارت مواد مخدر محو و فساد اداری ختم شده است و رهبری امارت اسلامی افغانستان با تمامی توان در زمینۀ رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و تطبیق پروژه‌های انکشافی در مناطق مختلف تلاش می‌ورزد و از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای کمک رسان تقاضامندیم در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، زراعت و دیگر بخش‌ها همکاری نمایند.

حنفی افزود: ما خواستار واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به امارت اسلامی، ختم تحریم‌ها، حذف نام‌های بزرگان امارت اسلامی از لیست سیاه و همچنان برداشتن سایر محدودیت‌ها می‌باشیم.  

معاون اداری خاطرنشان کرد: ما به این باوریم که این محدودیت‌ها نه تنها سودمند نیستند، بلکه بر روابط افغانستان با دیگر کشورهای جهان تأثیر منفی می‌گذارند، لذا لازم است با مساعی مشترک و با انعطاف پذیری مشکلات و چالش‌ها را برطرف سازیم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .