AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۸:۵۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85531508
T T
۰ Persons

Tags

قرار‌داد حفاری دو حلقه چاه ‌گازدار جوزجان در بدل 7.5 میلیون دالر امضا شد

کابل-ایرنا- سخنگوی وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان از امضای قرارداد حفاری دو حلقه چاه‌گازدار جوزجان در بدل 7.5 میلیون دالر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ همایون افغان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه 16 سرطان با نشر خبرنامه‌ی در صفحه اکس خود نوشت: شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت قرارداد دوحلقه چاه گازدار ساحه یتیم تاق ولایت جوزجان را در بدل 7.5 میلیون دالر امریکایی با نماینده‌گان چهار شرکت استخراجی امضا نمود.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در رابطه به این معادن گفت: خوشحال هستیم که امروز بازهم قرارداد دو حلقه چاه گاز در یک پروسه شفاف با شرکت ترکی عقد می‌گردد. 

سرپرست وزارت معادن افزودند: در میان چهار شرکت‌ها داوطلب شرکت سفیر سونداج ترکی بارائه نمودن مناسب‌ترین و نازلترین نرخ مبلغ 7.5 میلیون دالر  برنده اعلان گردید بود عقد قرارداد می‌شود.  به اساس قرار داد این شرکت حفر چاه‌های را به عمق 1650 متر در مدت کمتر از یک یکسال تکمیل خواهد نمود، که بعد از تکمیل شدن این چاه‌ها، روزانه 300000 متر مکعب گاز استخراج خواهد شد که عواید روزانه آن 60000 هزار دالر امریکایی می‌باشد که از چاه‌ها یاد شده برای تولید برق نیز استفاده خواهد شد. 

دلاور با بیان اینکه به زودی شاهد امضای قرارداد چاه‌های گاز دیگر در کشور خواهیم بود، گفت: شرکت خارجی خواهان سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد دالر در این ساحه می‌باشد و کشور ما عنقریب در قطار کشور های صادرکننده نفت و گاز قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .