AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۸:۵۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85531507
T T
۰ Persons

Tags

علما و مبلغین طریقت و مکتب امام حسین(ع) را ترویج کنند

کابل- ایرنا- والی ولایت بامیان در جمع علما و مبلغین شیعی گفت: وظیفه دارید راه و طریقت و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه تبلیغ و ترویج کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان که امروز شنبه 16 سرطان، در گردهمایی بزرگ مبلغین، ائمه مساجد، مسئولین دفاتر مراجع عظام و علمای دین، در مدرسه علمیه تربیت مدرس اهل‌بیت(علیهم‌السلام) صحبت می‌کرد، گفت: عاشورای حسینی نزدیک است و علما و مبلغین دین وظیفه دارند که حقایق و اهداف قیام عاشورا و احکام دین را به صورت درست آن به مردم بازگو نموده راه و طریقت و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی تبلیغ و ترویج کنند.

وی با بیان اینکه عاشورای حسینی نزدیک است و باید اهداف قیام امام حسین و مظلومیت شهدای کربلا به صورت درست آن در بین مردم تبلیغ گردد، خاطرنشان کرد:  قیام عاشورا و اهداف آن الگوی برای جهان بشریت و مخصوصا مسلمانان است، لذا این وظیفه علما و مبلغین دین می‌باشد که حقایق و اهداف قیام عاشورا و احکام دین را به صورت درست آن به مردم بازگو نموده و راه و طریقت و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی تبلیغ و ترویج کنند. 

والی ولایت بامیان گفت: تنها با آموزش صحیح و بیان درست احکام دینی می‌توان جامعه‌ای سالم و به دور از افراطی‌گری و خرافات ایجاد کرد. 

وی خطاب به علما تأکید کرد: علمای دین و طلاب وجیبه دارند تا دستورات و احکام دین را به گونه درست آن به مردم بیان کرده و جامعه را از خرافات و افراطی‌گرایی به سوی فرهنگ ناب اسلامی هدایت کنند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .