AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۵ ۱۳:۵۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85530111
T T
۰ Persons

Tags

رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در 5 ولایت افغانستان

کابل- ایرنا- نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در 5 ولایت افغانستان از ساعت 8 صبح امروز جمعه 15 سرطان مشغول به اخذ رأی ایرانیان مقیم برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت 8 صبح امروز جمعه 15 سرطان در مراکز دیپلماتیک این کشور در افغانستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در کابل و در سفارت جمهوری اسلامی ایران، دقایقی قبل از ساعت 8 صبح، مسئولان ایرانی آماده استقبال از شهروندان ایرانی مقیم کابل بودند؛ ایرانیان مقیم پایتخت افغانستان نیز در ساعات اولیه اخذ رأی حضوری پررنگ در این نمایندگی داشتند.

در هرات نیز کنسولگری ایران از ساعت 8 صبح امروز جمعه به وقت محلی، اقدام به اخذ رأی ایرانیان مقیم حوزه جنوب غرب افغانستان برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوی نموده است.

محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ضمن شرکت در این انتخابات با قدردانی از حضور و مشارکت پررنگ ایرانیان مقیم هرات در این انتخابات، این حضور را نشانه اهتمام ایرانیان خارج از کشور به انتخابات و تأیین سرنوشت خود دانسته و ابراز امیدواری نمود همانند هفته گذشته، امروز نیز شاهد حضور پررنگ ایرانیان مقیم هرات در انتخابات باشیم.

وی همچنین ضمن تشکر از مقامات محلی هرات به دلیل تأمین هرچه بهتر امنیت محیط پیرامونی کنسولگری و همکاری در برگزاری انتخابات، تصریح نمود انتخابات امروز نیز مانند هفته گذشته در فضایی امن و بدون هیچ‌گونه نگرانی در حال برگزاری است.

صدیقی‌فر افزود: «در اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری که هفته گذشته در این سرکنسولگری برگزار گردید بیش از 90 درصد ایرانیان مقیم هرات که واجد شرایط رأی دهی بودند شرکت نمودند».

اخذ رأی از شهروندان ایرانی مقیم افغانستان علاوه بر کابل و هرات که بیشترین ایرانیان مقیم در افغانستان را دارند، در شهرهای مزار شریف، قندهار و جلال‌آباد نیز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با رقابت میان دو نامزد راه‌یافته به این مرحله، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در حال برگزاری است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .