تاجران محصولات بی‌کیفیت خارجی را وارد نکنند/ روی محصولات ارگانیک داخلی سرمایه‌گذاری شود

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت زراعت و مالداری از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست به جای واردات خوراکه‌ها و محصولات کم‌کیفیت خارجی به وطن، محصول ارگانیک و صحی را ‌پروسس و به مردم تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، امروز پنج‌شنبه 7 سرطان، با نشر خبرنامه‌ای از سفر مولوی عطاءلله عمری، سرپرست این وزارت به ولایت بدخشان خبر داد.

بر بنیاد خبرنامه، سرپرست وزارت زراعت، در جریان سفرش به ولایت بدخشان طی نشستی با حضور قاری امین الله طیب معاون والی و رؤسای ادارات امارتی آن ولایت، پیرامون رسیدن به خودکفایی اقتصادی کشور تأکید کرد.

در نشستی که به منظور جلب همکاری مسئولان محلی ولایت بدخشان جهت تطبیق پروژه‌های زراعتی و مالداری و حل مشکلات دهاقین و مالدارن برگزار شده بود، وزیر زراعت گفت که مردم افغانستان با ایستادگی و شهامت‌شان در میدان مبارزه پیروز و حالا در میدان اقتصاد، خودکفایی، زراعت و مالداری نیز موفق می‌شوند.

وزیر زراعت همچنان پیروزی در میدان اقتصادی را نیازمند  کار مشترک مردم، سرمایه‌گذاران، حکومت، دهقانان و مالداران عنوان کرد.

مولوی عمری از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که به جای واردات خوراکه‌ها و محصولات کم کیفیت خارجی به وطن، بر محصولات داخلی سرمایه‌گذاری کرده و محصول ارگانیک و صحی را ‌پروسس و به مردم تهیه کنند.

سرپرست وزارت زراعت همچنان به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که امارت اسلامی زمینه سرمایه‌گذاری در بخش زراعت را برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

در این نشست، عبدالحفیظ حصاری، یک‌تن از عالمان دینی ولایت بدخشان نیز به نمایندگی از مردم صحبت کرده و خواستار شفافیت در جمع‌آوری عشر ‌و زکات و میکانیزه سازی زراعت، آگاهی‌دهی به موقع دهقانان و مالدارن از سوی متخصصان و همچنین ایجاد دواخانه‌های معیاری در بخش زراعت و مالداری و مدیریت آب‌های کشور شد. 

پایان پیام/

۲ Persons

Your Comment

You are replying to: .