AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۷ ۱۹:۱۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85521743
T T
۰ Persons

Tags

آبرسانی به نخستین شهر غیر ساحلی ایران از خلیج فارس، محقق شد

کابل- ایرنا- پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به شهر رفسنجان ایران از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری این کشور به بهره‌برداری رسید؛ شهید آیت الله رییسی وعده تحقق این پروژه را داده بود که در موعد مشخص افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ محمد مهدی فداکار والی ولایت کرمان جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه 7 سرطان، در مراسم بهره‌برداری از پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان گفت: سال گذشته نهم ماه سرطان رییس جمهور شهید به ولایت کرمان برای افتتاح پروژه‌های آبرسانی به برخی از شهرهای این ولایت سفر کرد که طی این سفر از پروژه خط انتقال آب به رفسنجان نیز بازدید به عمل آورد و آن روز در یاد و خاطر مردم باقی خواهد ماند.

محمد مهدی فداکار بیان کرد: رییس جمهور شهید در همان نهم ماه سرطان سال گذشته اتمام خط آبرسانی به رفسنجان را به مردم این منطقه قول داد و در نهایت این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: در یک هفته گذشته بیش از 40 همت پروژه در ولایت کرمان افتتاح شد که از این میزان 10 همت پروژه با حضور وزیر صمت و 30۳۰ همت پروژه نیز با حضور وبیناری دکتر مخبر به بهره‌برداری رسید و مهمترین آنها پروژه معدن مس درآلو بود، بعد از آن نیز پروژه ورزشگاه بزرگ شهر کرمان با حضور وزیر کشور در شب عید غدیر به بهره‌برداری رسید.

والی کرمان خاطرنشان کرد: با افتتاح خط انتقال آب به رفسنجان برای نخستین بار در کشور است که یک شهر غیر ساحلی از آب دریا استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: پروژه خط انتقال آب به رفسنجان به طول 145 کیلومتر از محل خط صنعت به رفسنجان و سپس به سمت کرمان خواهد رفت.

فداکار با اشاره به اینکه حدود یکهزار و 400 همت( یک هزار و 400 میلیارد تومان) در پروژه خط انتقال آب به رفسنجان هزینه شده بیان کرد: باقیمانده مسیر خط انتقال آب (خط انتقال آب به کرمان) نیز آماده شده و تنها 28 کیلومتر باقیمانده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .