AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۶:۱۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85520741
T T
۰ Persons

Tags

سازمان جهانی غذا: قحطی در جنوب نوار غزه نزدیک است

کابل- ایرنا- سازمان جهانی غذا در جدیدترین بیانیه خود هشدار داد که جنوب نوار غزه به زودی شاهد کمبود مواد غذایی در سطوح فاجعه‌بار(قحطی) مشابه آنچه که پیش از این در نواحی شمالی این منطقه اتفاق افتاده است، خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ سازمان جهانی غذا امروز چهارشنبه 6 سرطان، در بیانیه‌ای گفت: براساس گزارش «طبقه بندی مراحل امنیت غذایی» صادر شد که 19 آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی غذا در تهیه آن مشارکت داشتند.

سازمان جهانی غذا در بیانیه‌ی خود تاکید کرد که اگر به صورت واقعی خواهان غلبه بر بحران و جلوگیری از قحطی هستیم، حل و فصل مشکلات اساسی (در نوار غزه) ضروری است.

در این بیانیه همچنین تاکید شد تامین بیشتر مواد غذایی تازه، افزایش تنوع مواد غذایی، تامین آب سالم و خدمات فاضلاب، ارایه مراقبت‌های بهداشتی، و بازسازی کلینیک‌ها و شفاخانه‌ها در نوار غزه ضروری است.

سازمان جهانی غذا افزود: تامین نیازها به صورت گسترده و در بخش‌های مختلف در نوار غزه که سال‌هاست در محاصره قرار دارد، ضروری است.

این برنامه همچنین ابراز نگرانی کرد که جنوب نوار غزه به زودی شاهد همان سطوح فاجعه بار گرسنگی باشد که پیشتر در مناطق شمالی این منطقه ثبت شد.

این نهاد بین‌المللی همچنین نگرانی خود را در مورد کاهش قدرت سازمان‌های بشردوستانه برای ارائه کمک‌های حیاتی در جنوب نوارغزه که پیشرفت‌های حاصل شده را به خطر می‌اندازد، ابراز داشت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .