AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۶:۰۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85520731
T T
۰ Persons

Tags

آنروا: روزانه ۱۰ کودک در غزه یک یا ۲ پای خود را از دست می‌دهند

کابل- ایرنا- رئیس نمایندگی کمک‌رسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت: به طور متوسط روزانه ۱۰ کودک فلسطینی در نوار غزه یک یا ۲ پای خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ خبرگزاری فلسطینی «سما»، امروز چهارشنبه، 6 سرطان اعلام کرد که «فلیپ لازارینی»  رئیس نماینده کمک‌رسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو سوئیس گفت که وضعیت کودکان در غزه وخیم است.

وی اظهار داشت: این آمار بر اساس ارقام صادر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است.

رئیس آنروا افزود: ۱۰ کودک که هر روز یک یا دو پای خود را از دست بدهد به معنای آن است که حدود ۲ هزار کودک فلسطینی پس از بیش از 260 روز از جنگ وحشیانه اسرائیل علیه ساکنان غزه، یک یا 2 پای خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه «ما اطلاع یافته ایم که قطع عضو در غزه، اغلب در شرایط بسیار وحشتناک و گاهی بدون هیچ نوع بیهوشی انجام می شود»، افزود: این موضوع در مورد کودکان نیز صدق می کند.

21 هزار کودک ناپدید شده اند

لازارینی همچنین درباره گزارش روز دوشنبه سازمان غیردولتی «سیف چیلیدرن» گفت: تخمین زده می‌شود که 21 هزار کودک فلسطینی از آغاز جنگ در نوار غزه ناپدید شده‌اند.

وی افزود: این کودکان مفقود شده یا زیر آوار مدفون یا اسیر شده‌اند و یا در گورهای نامعلوم دفن شده و یا هم ارتباط خود را با خانواده و نزدیکان از دست داده‌اند.

رئیس آنروا بار دیگر هشدار داد که بودجه این آژانس پس از پایان ماه آگوست به پایان می‌رسد و تاکید کرد که این نمایندگی تا پایان سال به ۱۴۰ میلیون دالر بودجه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا؛ با گذشت 264 روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .