AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۴ ۱۰:۳۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85518570
T T
۰ Persons

Tags

سازمان ملل: مباحث حقوق بشر جزء اجندای سومین نشست دوحه است

کابل- ایرنا- با نزدیک شدن زمان برگزاری سومین نشست دوحه سخنگوی سر‌ منشی عمومی سازمان ملل متحد، به خلاف اعلام قبلی، حالا می‌گوید که مباحث حقوق بشر، زنان و جامعه مدنی بخشی از اجندای سومین نشست دوحه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، استفان دوجاریک، سخنگوی  سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد ناوقت روز یکشنبه 3 سرطان در یک نشست خبری گفت: نشست‌های دوحه بخشی از یک فرایند است و زنان و جامعه مدنی افغانستان بخشی از این نشست‌ها هستند.

وی بیان داشت: حقوق‌بشر به‌ویژه حقوق زنان در نشست‌های این سازمان برجسته خواهد بود.

پیش از این دیدبان حقوق‌بشر گفته بود که سازمان ملل متحد بحث حقوق زنان را به گونه گسترده از آجندای نشست دوحه حذف کرده است.

اما دوجاریک گفته است هدف نشست دوحه تشویق دولت سرپرست برای تعامل با جامعه بین‌المللی ازطریق یک رویکرد هماهنگ و ساختارمند به نفع مردم افغانستان است. حقوق‌بشر و حقوق زنان و دختران در همه بحث‌ها، قطعاً از سوی سازمان ملل متحد برجسته خواهد بود.

این درحالی است که پیش از این وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، هشدار داده بود در صورتی که مباحث کلیشه‌ی مانند حقوق زنان و جامعه مدنی که مربوط خود افغان‌ها می‌باشند جزء اجندایی سومین نشست دوحه باشند، در آن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، قرار است به تاریخ 10 ماه جاری سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان خاص کشور‌ها در امور افغانستان با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .