AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۳ ۲۲:۱۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85507243
T T
۰ Persons

Tags

بلومبرگ: تاثیر جنگ غزه اسرائیل را با نرخ تورم بی‌سابقه مواجه کرد

کابل- ایرنا- شبکه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد: جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه باعث افزایش تورم شده و تأثیر منفی بر اقتصاد این رژیم گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ شبکه بلومبرگ، امروز چهارشنبه 23 جوزا، گزارش دادکه  رژیم اسرائیل به دلیل ادامه جنگ علیه ساکنان نوار غزه طی بیش از ۸ ماه و افزایش تنش‌ها در مرز شمال فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان با نرخ‌های بی‌سابقه تورم و افزایش قیمت‌ها مواجه شده است.

به گفته این شبکه، کاهش هزینه‌های زندگی، کمبود قابل توجه مسکن، پس فرار هزاران صهیونیستی از مناطق نزدیک به مرزهای نوار غزه، عقبگرد اقتصادی بی‌سابقه در اسرائیل را نشان می‌دهد.

این شبکه آمریکایی با اظهار اینکه جنگ علیه نوار غزه بدترین جنگ رژیم اسرائیل در نیم قرن اخیر بوده است افزود: جنگ علیه نوار غزه تورم را افزایش داده و قیمت‌ها را بلند برده است، این حالت باعث خشم عمومی در میان صهیونیست‌ها شده و آنان خواهان رهایی از این وضعیت هستند.

شبکه بلومبرگ افزود: فشار روز افزون قیمت‌ها باعث معکوس شدن کاهش تدریجی ۶ ماهه تورم شده است که ممکن است برای اولین بار در سال جاری میلادی در ماه مه فراتر از محدوده هدف گذاری رسمی بین یک تا سه درصد باشد.

این شبکه افزود: کاهش سرعت تورم دشوار خواهد بود، زیرا بی‌کاری به پایین ترین سطح خود باز گشته، دستمزدها در دو ماهه اول سال ۲۰۲۴ تقریباً ۸ درصد رشد کرده و مالیات‌ها و هزینه‌های همراه مثل آب و برق و .. و قیمت‌ها افزایش یافته است.

به گفته بلومبرگ، وزارت دارایی رژیم اسرائیل اکنون پیش بینی کرده است که تورم کل به ۳.۳ درصد برسد که حدوداً یک درصد بالاتر از پیش‌بینی بانک مرکزی در ماه جنوری است.

این شبکه در پایان گفت که فاکتور جنگ رژیم اسرائیل با مبلغ ۱۶ میلیارد دلار، بودجه این رژیم را در مسیر نگران کننده ای قرار داده است و صنایعی مانند هواپیمایی نیز از فشارهای مشابه نگران کننده‌ای رنج می‌برند، زیرا وسایل حمل و نقل و ارتباطات پس از غذا دومین وزن تورمی را دارند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .