در دو ماه اخیر بیماری تب کانگو 38 درصد افزایش یافته است

کابل- ایرنا- سخنگوی وزارت صحت عامه دولت سرپرست افغانستان، از افزایش 38 درصدی بیماری تب کانگو، در دو ماه اخیر امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ همه‌ساله با فرارسیدن عید سعید قربان و تماس بیشتر شهروندان با حیوانات، بیماری تب کانگو در میان شهروندان شیوع می‌یابد.

حالا در آستانه عید سعید قربان قرار داریم سوال این است که وضعیت بیماری تب کانگو در کشور چگونه است و وزارت صحت عامه چه تدابیر را در مقابل با این مرض روی دست گرفته است؟

داکتر زمان شرافت «امرخیل» سخنگوی وزارت صحت عامه دولت سرپرست افغانستان امروز چهارشنبه 23 جواز در صحبت با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، گفت: از ابتدای سال 2024 یعنی از پنج ماه گذشته به این طرف، تا اکنون 203 مورد تب مثبت کانگو در سراسر کشور ثبت شده‌اند که 6 مورد آن جان باخته است.

وی بیان داشت: در سال گذشته حدود 1244 مورد تب مثبت کنگو را داشتیم که از این تعداد حدود 100 جان باخته بودند.

زمان شرافت افزود: طی دو ما اخیر سال جاری میلادی، در مقایسه با ماه های اول سال 2024، تب کانگو 38 درصدی در میان شهروندان افزایش یافته است عضظ ب که کارمندان صحی برای تداوی بیماران مبتلا به این تب  خدمات لازم را در دست دارد و خدمات برای‌شان ارایه می شود.

سخنگوی وزارت صحت عامه در رابط به تدابیر این وزارت علیه این بیماری اظهار داشت: امارت اسلامی افغانستان برای جلوگیری از بیماری کانگو سمینارهای زیاد را برگزار کرده‌اند و اطلاعات را از طریق علما و کارمندان صحی با مردم شریک نموده است تا از این بیماری جلوگیری شود.

شرافت با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل تابستان و عید سعید قربان تب کانگو در میان شهروندان افزایش می‌یابد گفت: ما برای مبارزه علیه این بیماری، خدمات صحی در شفاخانه‌های انتانی کابل و ولایات ارائه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت صحت عامه دولت سرپرست افغانستان از شهروندان کشور خواست که به توصیه‌های کارکنان صحي توجه جدی نماید تا از به این تب کشنده مبتلا نشوند.

به گزارش ایرنا، به اساس گفته‌های داکتران صحی تب کانگو یک بیماری خونریزی‌دهنده تبدار حاد است که بیشتر به وسیله کنه منتقل می‌شود.

با وجود اینکه این ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک‌گیر و همه‌گیر تب کانگو در انسان‌ها نیز اتفاق می‌افتد. این بیماری مرگ و میر بالایی دارد.

پایان پیام/

Your Comment

You are replying to: .