AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۰ ۲۰:۱۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85503440
T T
۰ Persons

Tags

برای همه متکدیان حقوق و سرپناه درنظر گرفته شد

کابل- ایرنا- والی بامیان دستور داد که تمام متکدیان اعم از زنان و مردان به ویژه متکدیان معتاد از سطح ولایت بامیان جمع آوری و برای آنان حقوق و سرپناه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر رسانه‌ای ولایت بامیان، امروز یکشنبه 20 جوزا، با نشر خبرنامه‌ای از جلسه هماهنگی کمیته جمع آوری متکدیان و جلوگیری از گدایی به ریاست عبدالله سرحدی والی این ولایت و با اشتراک مسئولان ادارات ذی‌ربط دولتی در در مدیریت مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

والی بامیان در این جلسه گفت: وجیبه تمام مسئولین است تا گداهارا مطابق طرزالعمل رهبری حکومت شناسایی و جمع آوری نمایند.

والی بامیان به اعضای کمیته شناسایی و جمع آوری گداها هدایت داد که اعضای کمیته مؤظف‌اند تا به صورت دقیق، بی‌طرفانه و در یک فضایی کاملآ شفاف و عادلانه تمام گداها را اعم از مردان و زنان شناسایی نموده و جهت ثبت و ایجاد سرپناه  و فراهم سازی تسهیلات زندگی به ادارات مربوطه معرفی نمایند تا از طریق ادارات ذی‌ربط دولتی سرپناه و معاش ماهوار برای آنها فراهم گردد‌.

والی بامیان به ریاست‌های اقتصاد، صنعت و تجارت بامیان نیز هدایت داد که در قسمت شناسایی و جمع آوری گداها و ساخت سرپناه برای آنان با موئسسات همکار در بامیان نیز صحبت کرده و به مقام ولایت گزارش بدهند.

در پایان خبرنامه آمده است که کمیته جمع‌آوری گداها و جلوگیری از گدایی، تحت ریاست معنیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله و اعضای معینیت‌های مانند، کار و امور اجتماعی، عدلیه، اقتصاد، مالیه، معارف، صحت عامه، اطلاعات‌و فرهنگ، امربالمعروف ونهی عن المنکر، ارشاد، حج و اوقاف، امور شهدا و معلولین و ریاست‌های عمومی انسجام امور شاروالی‌ها، هلال احمر افغانی، تنظیم امور زندان‌ها و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان از سوی رهبری دولت سرپرست به‌منظور جمع آوری گداها، جلوگیری از گدایی و ایجاد سرپناه و فراهم نمودن تسهیلات زندگی به آنان در تمام ولایات کشور ایجاد شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .