AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۰ ۱۶:۰۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85503288
T T
۰ Persons

Tags

گسترش روز افزون اختلافات داخلی صهیونیست‌ها/ رئیس ستاد ارتش روی لبه تیغ

کابل- ایرنا- رسانه‌ها گزارش دادند که لوی درستیزی اردوی رژیم صهیونیستی این روزها به علت ناکامی در انجام امور محوله در معرض حملات شدیدی از سوی اطرافیان خود قرار دارد، به طوری که ماندن «هرتزی هالیوی» در این سمت را به منزله شکست او می دانند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ پایگاه خبری «عربی 21» امروز یک‌شنبه 20 جوزا، در گزارشی با عنوان «استعفای هالیوی اختلافات در محافل صهیونیست را شعله ور کرده است»،افزود: در شرایطی که اردوی اشغالگر در حال جنگ تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین در نوارغزه است، جنگ دیگری نیز در جریان است که در آن خبری از بمباران و حملات نیست بلکه درباره آینده هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

این رسانه نوشت: درخواست‌ها برای برکناری هالیوی زیاد شده و محافل صهیونیست مدعی هستند که تغییر او خون جدیدی به بدنه اردوی رژیم صهیونیستی تزریق خواهد کرد.

محافل صهیونیست او را مسبب شکست در 15 میزان و شکست متوالی درجنگ غزه می‌دانند، از همین رو باید از مقام نظامی خود کنار برود.

بر اساس این گزارش، «یوسی یهوشواع» کارشناس نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد: گذشت روزها عمق شکاف میان فرماندهان اردوی و جنرال‌های ارشد را آشکارتر می کند، به ویژه اینکه خشمی از عملکرد لوی درستیز وجود دارد و این روند با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحران بی اعتمادی به اوج خود رسیده است. با وجود اینکه همه سطوح سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل مسئول شکست 15 میزان سال گذشته، اما نوک پیکان حمله به سمت لوی درستیز و جنرال‌ها در آن روز است.

این کارشناس نظامی ادامه داد: اطرفیان هالیوی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بقای او را در سمتش به منزله شکست می‌دانند. از نگاه آنها، نبود چشم اندازی برای برکناری یا استعفای هالیوی، اردو را در شرایطی که در آستانه جنگ تمام عیار در شمال است، در وضعیت مبهمی قرار خواهد داد که تا زمانی که وی کنار نرود، محال است که از این بن بست خارج شود.

این تحلیلگر صهیونیست بیان کرد: هالیوی می‌تواند به شکلی که باقی‌مانده آبرویش حفظ شود، کنار برود.

رئیس سابق بخش نیروی انسانی اردوی رژیم صهیونیستی گفت: حمله جاری به هالیوی به مثابه تیراندازی به نظامیان داخل یک خودرو زرهی است، زیرا حمله به او به حدی رسیده که در بحبوحه جنگ، او را به عنوان ناکام ترین لوی درستیز اسرائیل قلمداد می‌کنند.

وی افزود: گویا اسرائیلی ها هر روز که بیدار می‌شوند، باید شاهد موضع گیری رسوایی دیگر از سوی یک سیاستمدار و روزنامه نگار باشند. یک وزیر به شکل آشکار به دیگری حمله می‌کند. بحث و جدل در کابینه بالا گرفته و کابینه تبدیل به سیرک شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .