AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۵ ۱۷:۲۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85498830
T T
۰ Persons

Tags

سیلاب‌های اخیر در ولایت ارزگان 26 کشته و 19 زخمی بر جا گذاشت

کابل- ایرنا- رئیس انسجام فعالیت‌های مؤسسات غیر دولتی دولت سرپرست، گفت: سیلاب‌های اخیر در ولایت ارزگان سبب شهادت 26 تن و زخمی شدن 19 تن گردیده است، علاوه بر آن حدود 1230 منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ وزارت اقتصاد دولت سرپرست افغانستان، امروز سه شنبه 15 جوزا، با نشر خبرنامه‌ای، اعلام کرد که جلسه‌ای به‌منظور رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدگان وقوع سیلاب‌های اخیر در ولایت ارزگان، تحت ریاست مولوی محمد عالم جمیل، معین مالی و اداری این وزارت با اشتراک دفاتر سازمان ملل متحد، موئسسات غیر دولتی داخلی و خارجی و تعدادی از نهاد‌های تمویل کننده تدویر گردید.

در این جلسه معین مالی و اداری وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از همکاری دفاتر سازمان ملل متحد و موئسسات غیر امارتی در قسمت رساندن کمک‌های عاجل و مساعدت‌های بشری به متضررین سیلاب‌های اخیر در ولایات مختلف کشور خواهان تداوم همکاری موئسسات و نهاد‌های امداد رسان به ساحات آسیب دیده شد.

براساس خبرنامه، عبدالسلام اشرفی رئیس انسجام فعالیت‌های مؤسسات غیر امارتی، پیرامون خسارات ناشی از سیلاب‌ها در ولایت ارزگان گفت که سیلاب‌های اخیر سبب شهادت 26 تن و زخمی شدن 19 تن در ولایت ارزگان گردیده، علاوه بر آن حدود 1230 منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

بر بنیاد گفته‌های اشرفی، وقوع سیلاب‌ها در ولایت ارزگان باعث تخریب 25 باب مسجد، 56 پل عام المنفعه، 69 دوکان، 817 باب باغات، 23630 جریب زمین‌های زراعتی، 244 کیلومتر سرک‌های دهاتی و هزاران رأس مواشی گردیده است.

در این جلسه بحث روی تداوم کمک‌های بشری و تطبیق پروژه‌های انکشافی به‌منظور احیا و جلوگیری از تخریت زمین‌های زراعتی، سیستم‌های آب زراعتی، اعمار کانال‌ها، پل‌ها و دیوار‌های استنادی، اعمار شبکه‌های آب آشامیدنی و تأسیسات عام المنفعه و آغاز برنامه‌های حمایتی برای دهاقین و مالداران تأ‌کید شد.

از سوی هم در این جلسه، از طرف مسئولان دفاتر سازمان ملل متحد و مؤسسات غیر امارتی با در نظرداشت استقامت‌های کاری‌شان وعده هرگونه همکاری داده شد.

پایان پیام/

۰ Persons

Tags

Your Comment

You are replying to: .