AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۷ ۱۰:۲۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85490718
T T
۰ Persons

Tags

در 20 سال گذشته ۵ میلیون افغان معتاد شدند/ از این تعداد یک میلیون زن و کودک بودند

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان گفت: در ۲۰ سال گذشته ۵ میلیون افغان، به شمول یک میلیون زن و کودک به مواد مخدر معتاد شده‌اند و اگر از کشت مواد مخدر در افغانستان جلوگیری نشود همه ملت به این مصیبت مبتلا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، به روز یک‌شنبه، 6 جوزا، در یک نوار تصویری گفت: تصمیم امارت اسلامی برای جلوگیری از کشت کوکنار در افغانستان جدی است. 

حنفی، در یک ویدیویی که از سوی تلویزیون ملی افغانستان به نشر رسیده اظهار داشت که به خاطر تداوی معتادان به مواد مخدر و اشتغال‌زایی برای آنان کار قویاً جریان دارد.

وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک پالیسی از سوی امارت اسلامی تصمیم گرفته شده است و کسی باید در آن شک نداشته باشد و مردم هم با اخلاص کامل باید در این زمینه با دولت همکاری کنند.

حنفی تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته ۵ میلیون افغان، به شمول یک میلیون زن و کودک به مواد مخدر معتاد شده‌اند و اگر از کشت مواد مخدر در افغانستان جلوگری نشود و همچنان ادامه داشته باشد، همه ملت به این مصیبت مبتلا خواهد شد.

بر اساس گفته‌های حنفی، اشغالگران در هر کشوری که پا گذاشته‌اند برای نابودی ملت‌ها از حربه‌های مختلف کار گرفتند و مواد مخدر یکی از حربه‌های آنان است که می‌خواهند جوانان و نخبگان کشورها را به مخدرات مبتلا بسازند تا اراده و تصمیم را از آنان بگیرند.

به گفته حنفی، کشورهای مختلف دنیا این حربه دشمن را تجربه کرده‌اند، در افغانستان در طول 20 سال عملاً مشاهده کردیم که جوانان چقدر به این پدیده شوم مبتلا شدند.

معاون اداری دولت سرپرست افزود: اکنون در مرکز و تمام ولایات کشور برای جمع‌آوری و تداوی معتادین و همچنین اشتغالزای برای آنان کار قویآ جریان دارد و ما متعهد هستیم، هر جوانی را که از مواد مخدر متاثر شده است تداوی کنیم تا به حیث یک عضو فعال جامعه درآید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .