ایران در میان 20 کشور دارای بیشترین تولیدات علمی طبی قرار گرفت

کابل- ایرنا- رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و تخنیک جهان اسلام (ISC) گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین 20 کشور دارای بیشترین تولیدات علمی نمایه‌شده در پایگاه‌های «اسکوپوس» و «وب آو ساینس» در سال 2023  قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و تخنیک گفت: با توجه به اهمیت حوزه صحت و طب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، گزارشی از تولیدات علمی و تخنیکی این بخش و پژوهشگران پراستناد و حضور دانشگاه‌های مجموعه علوم طبی کشور در رتبه بندی‌های جهانی از سوی مؤسسه ISC تهیه شد.

وی افزود: بر این اساس چین و آمریکا دارای بیشترین تولیدات علمی نمایه شده در هر ۲ پایگاه هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز رتبه شانزدهم در پایگاه اسکوپوس و رتبه هفدهم در پایگاه وب آو ساینس را دارد.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: روند تغییرات تعداد تولیدات علمی نمایه شده‌ جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که تعداد مقالات ایرانی طی سال‌های مختلف، روند افزایشی داشته و به صورت معمول، تعداد مقالات نمایه شده ایرانی در اسکوپوس، اندکی بیشتر از وب آو ساینس بوده است.

وی اظهار داشت: در مقایسه تولیدات علمی حوزه‌های موضوعی مختلف از سوی پژوهشگران ایرانی در پایگاه وب آو ساینس، بخش علوم طبی وصحت با 158 هزار و 678 سند، پس از بخش‌های موضوعی انجینری و تخنیک و علوم طبیعی بیشترین تولیدات علمی کشور را شامل می‌شود.

فاضل‌زاده عنوان کرد: در میان تولیدات علمی این بخش نیز، بیشترین پژوهش‌ها به ترتیب مربوط به طب بالینی، طب پایه و علوم صحت بوده است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام افزود: در میان دانشگاه‌های وزارت صحت و آموزش طب طی ۱۰ سال اخیر، به ترتیب دانشگاه‌های دانشگاه علوم طبی تهران بیشترین تولیدات را به خود اختصاص داده است و پس از آن، دانشگاه‌های علوم طبی شهید بهشتی، ایران، تبریز و شیراز بیشترین تولیدات علمی را در پایگاه وب آو ساینس نمایه کرده‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .