AP ۱۴۰۳ وری ۱۸ ۱۱:۵۸
Journalist ID: 5513
News ID: 85436299
T T
۰ Persons
کشور‌های اسلامی هر چه زودتر دست ظلم اسرائیل را کوتاه کنند

کابل- ایرنا- رهبری دولت سرپرست افغانستان در پیام تبریک عید فطر، خواستار کوتاه کردن دست ظلم اسرائیل در غزه از سوی کشور‌های اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ملا هبت الله آخوند زاده رهبر دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه 18 حمل، در پیام عید فطر خود نوشت: قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما یکبار دیگر تجاوز و اشغال‌گری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم، از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم اسرائیل را کوتاه بسازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد.

رهبر دولت سرپرست تاکید کرد که امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدودۀ امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها ایستاده شوند.

ملا هبت‌الله آخوندزاده با انتقاد تند از مدعیان حقوق بشر جهانی گفت: جای تاسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، ظلم بر فلسطین را نظاره می‌کنند و تا اکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

رهبر دولت سرپرست در بخش دیگر از پیام خود گفته است: افغانستان چندین دهه ناامنی، نابسامانی و مشکلات را متقبل شده است، پس از خستگی‌ها، قربانی ها و تکالیف زیاد الله تعالی یک انعام بزرگ را برای آن ارزانی فرمود که در اینجا فضاء امنیت را حاکم گردانید، هم امنیت ظاهری آمد و هم امنیت باطنی تامین گردید. امنیت ظاهری این است که نفس ها، اموال و عزت مردم در امن می باشند، امن باطنی اینکه استقلال و آزادی آمد و این نعمت بزرگ الله تعالی است.

ملا هبتالله آخوندزاده گفت: امارت اسلامی افغانستان در چوکات خط مشی شرعی خویش، با هر کی روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و از هر جهتی نیز می خواهد که این نیت و ارادۀ نیک امارت اسلامی را به دیده شک نبیند. قول و تعهد ما تعهد است و از آنان نیز توقع توجه به حریم، منافع و عزت افغانستان را داریم و می‌خواهیم که روابط نیک را با ما در پیش گیرند.

رهبر دولت سرپرست تاکید کرده است که ما با تمام کشورهای منطقه در روشنایی دین مقدس اسلام در چوکات سیاست متوازن و اقتصاد محور به پیش می‌رویم، با همه مناسبات خوب سفارتی و اقتصادی می‌خواهیم. آنان نیز امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان را فرصت خوب بدانند، بیشتر از پیش روابط خوب را با ما گسترش دهند، با ما فضای اعتماد را ایجاد نمایند و پالیسی بر اساس روحیه همکاری را در پیش گیرند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .