AP ۱۴۰۳ وری ۱۶ ۱۱:۳۲
Journalist ID: 5513
News ID: 85434450
T T
۰ Persons
انتخاب نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان غیر ضروری است

کابل- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی دولت سرپرست افغانستان مقیم قطر، یک بار دیگر تاکید کرد که انتخاب نماینده جدید سازمان ملل متحد برای افغانستان یک قدم غیر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی دولت سرپرست افغانستان مقیم دوحه چهارشنبه‌شب 15 حمل، گفت: در موجودیت یوناما نماینده دیگر سازمان سازمان ملل متحد برای افغانستان غیر ضروری است.

آقای شاهین گفت: ما تعامل با جامعه جهانی و حل مسایل را در روشنی مصالح و اصول خویش می‌خواهیم اما چون نمایندگی ملل متحد در افغانستان زیر نام یوناما وجود دارد بنا براین ضرورت به نماینده دیگر نمی‌بینیم.

به گزارش ایرنا، به تازه‌گی ونیسا فریزر رئیس جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست خبری از این‌که گام تازه‌یی تا اکنون در زمینه تعیین نماینده ویژه برای افغانستان برداشته نشده، ابراز نگرانی کرده بود.

خانم فریزر گفته بود: ما قطعا از هواداران بررسی گزارش مستقل از وضعیت افغانستان هستیم که توسط آقای فریدون انجام شد. ما از طرحی که در بررسی او ذکر شده است، پشتیبانی می‌کنیم که در نهایت نیاز به عادی‌سازی روابط جامعه جهانی با افغانستان دارد اما برای این کار، باید اقدام‌هایی انجام شود.

وي افزوده بود: ما مشتاقانه منتظر انتصاب فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان هستیم که متاسفانه چیزی در مورد آن نشنیده‌ایم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .