AP ۱۴۰۲ سلواغه ۱۹ ۱۹:۲۹
Journalist ID: 5513
News ID: 85381164
T T
۰ Persons
جنایت جاری غزه در تاریخ بشریت نظیر ندارد/ امریکا تحت نام حقوق بشر ظلم می‌کند

کابل-ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، گفت که ظلم که در نوار غزه جریان دارد در تاریخ بشریت نظیر ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان که امروز (پنج‌شنبه،19 دلو) در مراسم فراغت 128 کارمند از 22 اداره دولتی از دومین دور تخصصی سه‌ماههٔ انستیتیوت دیپلوماسی وزارت امور خارجه، در کابل صحبت می‌کرد، گفت: غربی‌ها به خاطر اهداف خود یک چیزی بنام تروریسم در جهان رایج کرده و با افکار جهانیان تحت این نام بازی می‌کند.

آقای متقی افزود: امریکایی‌ها، 20 سال در افغانستان بنام تروریسم بمباران کردند و صدها هزار افغان را شهید و زخمی نمودند اما تا امروز از تروریسم برای جهانیان تعریف را ارایه نکرده اند که تروریسم چیست؟ اما به خاطر اهداف خود زیر نام حقوق بشر ملت‌ها و دولت‌ها را می‌کوبند و تحریم‌ها را بالای شان وضع می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان با بیان اینکه جهان چشم خویش را بالای سیاست‌های غلط امریکا پوشانیده‌اند، گفت: وقتی چند فردی که برای غرب در افغانستان کار می‌کنند اگر تعقیب شوند و کدام جای بازداشت شوند، باز صدای‌های بنام نقض حقوق بشر بلند می‌شود؟ آیا حقوق بشر کشتن افراد بی‌گناه است؟ 

آقای متقی افزود: اسراییل به حمایت غربی‌ها 175 هزار خانه‌ی افراد بی‌گناه را بمباران کردند و هزاران افراد ملکی را که اکثر شان زنان و کودکان هستند، شهید و زخمی شدند. این حقوق بشر نیست؟

وی تصریح کرد: ظلم که امروز بالا مردم مظلوم فلسطین جریان دارد درتاریخ بشریت دیده نشده است، آیا این بشر نیست؟ آیا حقوق بشری ندارد؟ جهان می‌بینند که چنین ظلم جریان دارد اما صدای خویش را بلند نمی‌کنند.

آقای متقی گفت: غربی‌ها فلسطینی‌ها را در خانه‌های شان نمی‌ماند آب، غذا و دوا را بالای شان قطع کرده است کجا است حقوق بشر؟!

گفتنی است که در چهار ماه گذشته در نتیجه جنایت ضد بشری اسراییل به حمایت امریکا، در نوار غزه حدود 30هزار تن افراد ملکی بی‌گناه که اکثر شان زنان و کودکان هستند، شهید و بیش از 60 هزار تن زخمی شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .