AP ۱۴۰۳ تله ۳۰ ۱۴:۳۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85634774
T T
۰ Persons

Tags

عاملان شهادت شیعیان دایکندی به هلاکت رسیدند

کابل- ایرنا- سخنگوی دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد اعضای گروه تروریستی داعش که در حملات دایکندی، غور و بامیان دست داشتند، به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت سرپرست افغانستان، بامداد امروز دوشنبه ۳۰ میزان، در صفحه اکس خود نوشت: ناوقت روز یکشنبه ۲۹ میزان یک گروه فتنه‌گر (گروه تروریستی داعش) در ولایت غور، از بین برده شد.

وی افزود که این گروه همان‌هایی بودند که در تاریخ ۲۲ سنبله در مرکز غور بر هموطنان ملکی اهل تشیع حمله کرده که بیش از بیست تن را شهید کرده بودند. این گروه در چندین حملات در غور، کابل و بامیان نیز دخیل بوده‌اند.

مجاهد گفت: از هفتهٔ گذشته به این‌سو، عملیات نیروهای مجاهدین خاص امارت اسلامی علیه آنان آغاز شد و به یاری الله متعال، در نتیجهٔ عملیات، تعدادی از اعضای این گروه بازداشت شده و به جرم‌های خود اعتراف کردند.

به گفته‌ مجاهد این عملیات در منطقهٔ مارکو از مربوطات مرکز غور، بر یکی از مخفیگاه‌های آنان انجام شد که در نتیجه رهبر این گروه و یکی دیگر از اعضای مهم آنان کشته شدند از این گروه مقداری سلاح، مهمات، بم‌های دستی و مواد منفجره نیز به دست آمد.

سخنگوی دولت سرپرست، گفت: متأسفانه، این گروه هم مستقیماً از مراکز داعش در بلوچستان رهبری می‌شدند. همچنین، آنان تمام حملات خود را به هدایت مستقیم رهبری شاخهٔ خراسان داعش در بلوچستان پاکستان انجام می‌دادند.

مجاهد گفت: پیش از این تعدادی دیگر از همکاران این گروه نیز در مسیر فرار به بلوچستان دستگیر شده‌ بودند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .