سروی دقیق و ثبت عودت‌کنندگان در تامین شفافیت کمک‌های بشری یک امر ضروری است

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان گفت: سروی دقیق و ثبت عودت‌کنندگان در تامین شفافیت کمک‌های بشری یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر والی ولایت پنجشیر امروز پنجشنبه‌۵ میزان در خبرنامه‌ی از سفر خليل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان به پنجشیر خبر داد.

بر اساس این گزارش سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و والی ولایت هنگام بررسی وضعیت عودت‌کنندگان به آنها کمک‌های بشر دوستانه را توزیع کردند.

حافظ محمد اغا حکیم والی ولایت پنجشیر گفت: دین اسلام دین تعاون و همکاری است و نظام امارت اسلامی افغانستان بر مبنای همین دستورات شرعی دین اسلام همواره برای دست‌گیری خانواده‌های نادار توجه جدی داشته و آن را مسؤلیت خویش می‌داند.

وی افزود: حضور رهبری وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان امروز به پنجشیر خود نشان دهنده تعهد نظام اسلامی به حمایت مردم پنجشیر بخصوص خانواده‌های نادار است.

والی ولایت پنجشیر گفت: مهاجران بازگشت کننده که باشندگان پنجشیر می‌باشند به خوبی در بخش‌هایی از این ولایت جابه‌جا شده‌ و تلاش شده تا به مشکل‌شان به درستی رسیدگی شود.

سرپرست وزارت امور مهاجرین گفت: برای کمک و همکاری مهاجران و عودت‌کنندگان نباید هیچ یک شان بدون نام نویسی و ثبت بمانند زیرا سروی دقیق و ثبت آنان در تامین شفافیت در کمک‌های بشری یک امر ضروری است.

حقانی همچنین گفت: امارت اسلامی از تمام داشته‌هایش برای دست‌گیری بیجا شدگان و عودت‌کنندگان کار خواهد گرفت.

 او‌‌ گفت: وزارت امور مهاجرین توجه‌ی بیشتر به خانواده‌های نیازمند دارد از جمله کسانی که خانه و جای برای بود و باش ندارند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .