افغانستان و سازمان صحی جهان در مورد ایجاد مراکز صحی در مناطق دوردست افغانستان گفتگو کردند

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت صحت عامه دولت سرپرست افغانستان و رئیس حوزوی سازمان صحی جهان در مورد ایجاد مراکز صحی در مناطق دور‌دست افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه‌ ۴ میزان در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی نور جلال جلالی سرپرست این وزارت با خانم حنان البلخی رئیس حوزوی سازمان صحی جهان، ادوین سینیزا سلوادور رئیس سازمان صحی جهان برای افغانستان و داکتر حامد جعفری مسئول حوزوی مدیترانه شرقی محو پولیو (فلج اطفال) به طریق آنلاین خبر دادند.

طرفین در این دیدار در مورد گسترش خدمات صحی در افغانستان، ظرفیت سازی کارمندان صحی افغانستان، آموزش متخصصین در رشته‌های مختلف صحی، ایجاد مراکز صحی در مناطق دوردست و سفید، کنترل و جلوگیری از بیماری‌های ساری، تطبیق بهتر واکسین پولیو و سایر موضوعات صحی گفتگو کردند.

مولوی نور جلال جلالی سرپرست وزارت به خاطر تقویت و پایداری سیستم صحی کشور برعلاوه کمک‌های عاجل و کوتاه مدت، خواهان کمک و همکاری‌های دراز مدت گردیده و این کمک‌ها را برای بهبود سیستم صحی یک گام مهم و ضروری دانست.

خانم حنان البلخی، رئیس حوزوی سازمان صحی جهان علاوه بر جذب کمک‌های بین‌المللی به سکتور صحی افغانستان، بر اقدامات دوامدار در این زمینه تاکید کرد و افزود: تقویت سیستم صحی افغانستان یک گام مهم بوده و به کارهای زیادی ضرورت دارد. وی در این راستا وعده همکاری به وزارت صحت عامه افغانستان سپرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .