AP ۱۴۰۳ تله ۲ ۱۱:۰۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85604678
T T
۰ Persons

Tags

افغانستان با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد

کابل- ایرنا- وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان وقوع انفجار در معدن ذغال سنگ در طبس ایران را تسلیت گفت و با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه‌ ۲ میزان با نشر خبرنامه‌ی در صفحه اکس خود نوشت: با کمال تاسف از وقوع انفجار در معدن ذغال سنگ در ایران که منجر به جان باختن ده‌‌ها تن از کارگران گردید اطلاع یافتیم. وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان، این فاجعه‌ی غم انگیز را به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.

عبدالقهار بلخی نوشت: امارت اسلامی افعانستان همدردی خویش را با حکومت و مردم ایران ابراز کرده و برای جان باختگان آرزوی مغفرت الهی داریم.

به گزارش ایرنا، در پی ۲ انفجار معدن شرکت معدنجوی طبس که ساعت ۹ بجه شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات کمکی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در مرحله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون کشیده شد و با ادامه عملیات این آمار به ۳۰ فوتی و ۱۷ زخمی در بلوک نخست رسید. 

عملیات کمکی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت و تا پایان شب تعداد فوتی ها معادن با اعلام رسمی پزشکی قانونی به ۳۱ نفر رسید. 

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، هنوز عملیات کمکی در حال انجام است و تاکنون تعداد فوتی‌ها به ۳۵ نفر رسیده و ۱۴ نفر هنوز در معدن دوم محبوس هستند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .