AP ۱۴۰۳ وږی ۲۷ ۲۱:۰۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85599662
T T
۰ Persons

Tags

عبدالکبیر: می‌خواهیم بخشی از پروژه‌های اقتصادی در منطقه باشیم

کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان در جلسه تودیع سفیر اوزبیکستان گفت: امارت اسلامی به تعامل مثبت اولویت داده و می‌خواهد بخش از پروژه‌های اقتصادی در منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه ۲۷ سنبله، در خبرنامه‌ی از دیدار تودیعی مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی با خواجه یادگار شادمانوف سفیر اوزبیکستان در کابل، خبر داد.

سفیر اوزبیکستان از همکاری دولت سرپرست در مدت ماموریت دیپلوماتیک خویش در افغانستان ابراز امتنان کرد و گفت: افغانستان کشور دوست اوزبیکستان است و روابط میان دو جانب، دوستانه و عمیق می‌باشد.

شادمانوف با اشاره بر اینکه در جریان ماموریت‌اش در افغانستان، در راستای تقویت روابط میان کابل و تاشکند توجه خاص نموده، گفت: مقامات اوزبیکستان خواهان روابط بیشتر سیاسی و اقتصادی با افغانستان می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان سفر صدراعظم اوزبیکستان به افغانستان، کارعملی همکاری‌های انجام شدۀ اقتصادی دو جانبه، آغاز گردید. همچنان در آیندۀ نزدیک یک هیئت دیگر اوزبیکستان بخاطر همکاری در بخش برق و به هدف تحکیمات سواحل دریای آمو به کابل سفر خواهد داشت.

خواجه شادمانوف با یادآوری از آغاز کار سفیر افغانستان در تاشکند در آینده نزدیک، گفت: تیم‌های تخنیکی اوزبیکستان، پلان دارند تا کارخانه‌های تولیدی سابقه در افغانستان را بازسازی نمایند.

مولوی عبدالکبیر گفت: حکومت افغانستان بر تعهدات خود عمل کرده و هیچ‌گاهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان به کشورهای همسایه و جهان ضرر رسانیده شود.

به گفته‌ی معاون سیاسی دولت سرپرست، امارت اسلامی به اساس سیاست مستقل خویش، به تعامل مثبت اولویت می‌دهد و می‌خواهد بخشی از پروژه های اقتصادی در منطقه باشد و همچنان در نظر دارد تا موضوعات قابل بحث را از طریق گفتگو حل نماید.

مولوی عبدالکبیر از اظهارات رئیس استخبارات اوزبیکستان در مورد افغانستان، استقبال کرد و افزود: در سه سال گذشته در عرصه‌های مختلف در افغانستان پیشرفت‌های ملاحظه صورت گرفته و کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر به صفر نزدیک شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .