AP ۱۴۰۳ وږی ۲۵ ۱۶:۰۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85596834
T T
۰ Persons

Tags

اشغال افغانستان توسط بیگانگان علت عقب‌ماندگی کشور است

کابل- ایرنا- لوی درستیز قوای مسلح دولت سرپرست افغانستان با بیان اینکه علت اصلی عقب‌ماندگی کشورمان در گذشته، اشغال آن بود، گفت: ارتش از کشور محافظت می‌کند و تلاش دارد تا هموطنان ما زندگی آرامی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت دفاع ملی دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز یکشنبه‌۲۵ سنبله، در خبرنامه‌ی از فراغت سه تن پیلوت از قوای هوایی و جذب ۱۲۰ جوان جدید شمول در دانشگاه دفاع هوایی خبر دادند.

خبر نامه افزود: سه تن از پیلوتان مجاهد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مسلکی، نظری و عملی از دانشگاه قوای هوایی و مدافعه هوایی  وزارت دفاع ملی، طی مراسمی با حضور قاری محمد فصیح‌الدین فطرت،  لوی درستیز قوای مسلح، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله، ملا نورالله نوری، سرپرست وزارت قبایل و سرحدات، شیخ ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی و سرمفتش وزارت دفاع ملی، فارغ‌ شدند و موفقانه پروازهای عملی خود را انجام دادند.

سرپرست وزارت امور داخله، در این مراسم گفت: الحمدلله، نیروی هوایی ما روز به روز در کارهای خود مستقل می‌شود، شما تلاش کنید آموزش‌های خود را به‌درستی انجام دهید و هیچ‌گاه بی‌حوصله نشوید به هموطنان خود کمک کنید و متحد باشید. 

وی افزود: پیلوتان که به کشورهای خارجی رفته‌اند، ما آغوش خود را برای آن‌ها باز کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند به کشور بازگردند و به هموطنان خود خدمت کنند.

لوی درستیز نیروهای مسلح، نیز خطاب به این پیلوتان گفت: در بیست سال گذشته، برخی از افغان‌ها دچار اشتباه شدند و کشور در اشغال بود؛ زعیم امارت اسلامی آن‌ها را عفو کرد. امروز، هر هموطن ما می‌تواند در اینجا خدمت کند و کشور را روی پای خود نگه دارد. 

وی بیان داشت: علت اصلی عقب‌ماندگی کشورمان در گذشته، اشغال آن بود. ارتش ما واقعاً از کشور محافظت می‌کند و ما تلاش می‌کنیم تا هموطنان ما زندگی آرامی داشته باشند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .