آرامش و ثبات در منطقه، با وجود جنایات اسرائیل در فلسطین امکان پذیر نیست

کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان، یک بار حملات اسرائیل بر نوار غزه را محکوم کرد و گفت: تا زمانی که حملات و تجاوز اسرائیل بر فلسطین پایان نیابد، آرامی و ثبات در منطقه به میان نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی دولت سرپرست افعانستان که ناوقت روز یکشنبه۲۸ اسد، در مراسم تجلیل از ۱۰۵‌مین سالروز استقلال و استرداد کشور از دست انگلیس در تالار تلویزیون ملی صحبت می‌کرد، گفت: تجلیل از روزهای مبارزات آزادی و استقلال، گام مهم در راستای بیداری جوانان و نسل‌های آینده و آگاهی آنان از واقعیت‌های تاریخی می‌باشد.

معاون سیاسی دولت سرپرست افزود: متاسفانه در صد سال گذشته افغانستان به معنی واقعی آزادی و استقلال را نداست، نیروهای بزرگ بین‌المللی ومنطقوی آن وقت به حاکمیت ملی‌اش تجاوز کردند و افغانستان در اثر این اشغالگری‌ها چندین دهه با جنگ، ویرانی و بحران مواجه گردید.

مولوی عبدالکبیر بیان داشت: در صد سال گذشته هیچ زمامدار آن وقت به ریشه‌های اصلی مشکلات فکر نکرد، یک راه حل اساسی پیدا ننمود و سیاست افغانستان در ادوار تاریخ مستقل باقی نماند که در اثر ان جنگ‌ها دوام کرد و شکست تجاوزات در افغانستان و پیروزی افغان‌ها این موضوع را عام ساخت که افغان‌ها میدان جنگ را می‌برند، اما در میدان سیاست شکست می‌خورند.

این مقام دولت سرپرست اظهار داشت: پس از صد سال امارت اسلامی میدان جنگ، سیاست و اقتصاد را برده است و با توجه به وضعیت و سیاست افغانستان، منطقه و جهان، سیاست خارجی خویش را طوری ترسیم و ترتیب کرده که اقتصاد محور و مستقل می‌باشد.

معاون سیاسی دولت سرپرست افزود: سیاست داخلی و خارجی امارت اسلامی به اساس احکام اسلامی، منافع ملی و ارزش‌ها ترتیب شده است که به وسیله آن، افغانستان به ثبات و پیشرفت دایمی می‌رسد، امارت اسلامی به تمام آن مسایل تمرکز کرده است که جلو جنگ و ناامنی در افغانستان را می‌گیرد.

‏به گفته‌ی وی، امارت اسلامی با استفاده از موقعیت استراتیژیک افغانستان، تلاش می‌کند به‌خاطر اتصال منطقه‌ای و ترانزیت میان آسیای مرکزی و جنوبی از توسعه همکاری‌ها کار بگیرد، ما می‌خواهیم با تطبیق پروژه های منطقوی، منطقه به سوی تقویت اقتصادی و ثبات گام های بزرگ بردارد.

معاون سیاسی دولت سرپرست گفت: امارت اسلامی بار دیگر تجاوز و وحشت نیروهای غاصب و متجاوز اسرائیل بر مردم مظلوم غزه را به شدت محکوم می‌کند و همدردی خود را با مردم فلسطین اعلان می‌نماید.

وی افزود: تا زمانی‌که نیروهای اسراییلی حملات و تجاوز خویش را بر فلسطین به پایان نرسانند،آرامی و ثبات در منطقه به میان نمی‌آید.

مولوی عبدالکبیر گفت: کشورهای همسایه و منطقه مطمئن باشند که از خاک افغانستان به هیچ کسی تهدید مواجه نخواهد شد و کشورهای منطقه هم باید از برخوردها و ابراز نظرهای غیر مسئولانه خودداری نمایند.

معاون سیاسی دولت سرپرست خاطر نشان کرد که کشورهای منطقه باید از اقدامات و اظهارات تحریک آمیز خودداری کنند که ثبات و امنیت منطقه را اخلال می‌کند و روحیه همکاری را از بین می‌برد.

مولوی عبدالکبیر گفت: امارت اسلامی تمام اقوام را در کنار خویش جمع کرده است و‌ اتحاد و همبستگی میان اقوام از اهداف مهم آن می باشد.

وی افزود: متأسفانه در اشغال بیست ساله، یک‌بار دیگر در افغانستان تخم نفاق و نفرت کاشته شد آنگونه که بعد از شکست اتحاد شوروی، در میان مجاهدین اختلاف ایجاد شد و افغانستان را به جنگ‌های داخلی کشاندند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .