AP ۱۴۰۳ زمری ۲۳ ۱۴:۱۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85567038
T T
۰ Persons

Tags

اسرائیل غاصب و ظالم است/ همیشه حق را به مردم مظلوم فلسطین می‌دهیم

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان گفت: اسرائیل غاصب و ظالم است و ما همیشه حق را به مردم مظلوم فلسطین می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه ۲۳ اسد، در مصاحبه به بی بی سی گفت: درباره مسئله فلسطین دیدگاه تمام جهان اسلام مشخص است، ما هم مثل دیگر مسلمانان، اسرائیل را غاصب و ظالم می‌دانیم و همیشه حق را به مردم مظلوم فلسطین می‌دهیم و از اسرائیل با سخت‌ترین الفاظ انتقاد می‌کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه در مورد به رسمیت شناختن امارت اسلامی گفت: به رسمیت شناختن خودش مراحلی دارد همین که سفارت خانه‌ها در خارج از کشور فعالیت دارد، رفت و آمد هیئت‌ها، پذیرفتن دیپلومات‌ها و در نهایت انجام سرمایه‌گذاری‌ها و عملی ساختن پروژه‌ها همه از مراحل رسمیت شناختن است. فقط باقی می‌ماند اعلام رسمی که این یک موضوع سیاسی است و به خود کشور ها مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در همین چند مدت گزارشی از سوی سازمان ملل نشر شد تا افغانستان را ذره، ذره با جامعه بین الملل همراه کند، دراین‌باره چه می‌گویید؟ بیان داشت: این گزارش بسیار گسترده بود و بخش‌های مختلفی داشت، در بسیار از بخش‌ها ما به توافق رسیدیم اما بعضی از بخش‌ها مثل تعیین نماینده ویژه که با توجه به تاریخ افغانستان می‌توان گفت که هیچ فایده‌ای نداشته و همواره بعد از تعیین نماینده ویژه هرج و مرجی در کشور به وجود آمده است.

مولوی امیرخان متقی افزود: مسائل دیگر مثل وجود داعش و کشت مواد مخدر، الحمدالله اکنون کامل از بین رفته است، باقی می‌ماند بحث حقوق زنان که اکنون در افغانستان ۱،۲ میلیون دختر از صنف اول تا ششم درس می‌خوانند و همچنین زنان در جاهای مختلف مشغول به کار هستند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .