AP ۱۴۰۲ مرغومی ۳ ۱۶:۱۳
Journalist ID: 5513
News ID: 85331286
T T
۰ Persons
متقی: جهان اسلام در راستای حمایت از مردم فلسطین بیشتر تلاش کند

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان گفت که جهان اسلام در راستای حمایت از مردم فلسطین بیشتر تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، روز گذشته در کنفرانس بین‌المللی که به ابتکار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در باره وضعیت جاری فلسطین در تهران برگزار شده بود، با اشاره به جنایات اسراییل در دو ماه گذشته علیه مردم غزه گفت: تا هنوز بر اساس این جنایات بیش از 20 هزار تن کشته شده‌اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

آقای متقی تاکید کرد: نیاز است تا جهان اسلام یک‌پارچه و متحد صدای مردم فلسطین را در عرصه جهانی مطرح کند و در راستای دفاع از ملت فلسطین تلاش بیشتری کند.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان با بیان اینکه در حال حاضر به نوعی شاهد نسل کشی در غزه هستیم، گفت: کشور ما، افغانستان بعد از چهار دهه تهاجمات بیگانه و رها شدن از اشغال‌گری امریکا و ناتو اکنون به سوی امنیت و ثبات حرکت می‌کند ولی به بهانه حقوق بشر مورد تحریم قرار گرفته است. اینها همه نمونه‌ای از معیارهای دو گانه در نظم کنونی جهان است.

آقای متقی گفت: امارت اسلامی افغانستان از دل مردم افغانستان برخواسته است و توانسته به یک اشغال‌گری 20 ساله پایان دهد.

این مقام دولت سرپرست افغانستان گفت: ما امروز درد و رنج مردم فلسطین را بیش از همه درک و حس می‌کنیم زیرا ما سال‌ها قربانی تناقضات بین‌المللی بودیم.

آقای متقی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین یک موضوع عربی، اسلامی و انسانی است، گفت: ما از کشورهای تاثیرگذار در عرصه جهانی می‌خواهیم که نقش منصفانه‌تری در ارتباط با تحولات غزه ایفا کنند و به جنایات که علیه مردم فلسطین در حال انجام است توجه داشته باشند.

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: جهان اسلام باید یک‌پارچه و متحد صدای مردم فلسطین و خواسته آنها را در عرصه جهانی مطرح کند.

آقای متقی با تشکر از ابتکار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برای برگزاری این کنفرانس افزود: این اقدام کافی نیست و نیاز هست که دیگر کشورهای منطقه نیز دست به کار شوند و اقدامات بیشتری در حمایت از مردم فلسطین انجام دهند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .