AP ۱۴۰۳ زمری ۱۵ ۲۱:۴۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85558723
T T
۰ Persons

Tags

اتحاد مسلمین بر محور فلسطین کابوس اسرائیل و حامیان آن است

کابل- ایرنا- سایت الاماره دری مربوط به دولت سرپرست افغانستان در مطلبی به شدت از شاهان جهان عرب مبنی بر نگذشتن از منافع غرب در قبال فلسطین انتقاد کرد و نوشت که فتح مسجد الاقصی؛ اتحاد امت اسلامی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ سایت الاماره دری مربوط به دولت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه ۱۵ اسد، در مطلبی نوشت: «مدت نه‌ماه است که جهان بشیریت حوادث دل‌خراش اخیر فلسطین را شاهد است. پر‌پرشدن فرزندان آن سرزمین لحظه‌به‌لحظه به گوش جهانیان، بالاخص مسلمان‌ها می‌رسد. در این مدت، هر نوع ظلم و جفایی که در تاریخ بشریت وجود داشته است، اسرائیل و همکارانش در حق فلسطینی‌ها مرتکب شده‌اند، اما دریغا از اینکه جهان بشریت اعم از مسلمانان و... حتی کلمهٔ «اف» را هم به معنی واقعی آن برای نکوهش جنایات اسرائیل و آمریکا و به‌خاطر غم‌‌شریکی با ملت مظلوم فلسطین، بیان نکرده‌اند.

به تازگی فرزند برومند اسلام و غم‌خوار ملت فلسطین «اسماعیل هنیه» -تقبله‌الله- را با یک جهان از غربت و آوارگی در ایران از دست دادیم؛ اما این‌همه دیکتاتوری و ظلم اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین، جهان اسلام را متحد و متفق ننموده و از خواب گرانی که همه با آن محصور‌اند، بیدار نکرده است. متاسفانه هنوز پادشاهان جهان اسلام به ملیت‌گرایی و برای بقای کرسی‌های قدرت خود‌شان می‌اندیشند و به خود این جرئت را نمی‌دهند تا از خطوط سرخ غربی‌ها قدمی پیش‌تر برای منافع جهان اسلام بردارند.

باید رهبران جهان اسلام برای امیدآفرینی برای امت اسلامی و گره‌گشایی از مشکلاتی که سراپای آن را فرا گرفته‌اند، متحد شوند و بیشتر از این اجازه ندهند که امت اسلامی در سراسیمگی و ناامیدی به سر ببرد، تا باشد که جهان کفر که در هر کنف‌وکناری برای شکار رهبران واقعی امت اسلامی کمین زده‌اند، شکست خورده و سرافکنده شوند.

پس نیاز مبرم جهان اسلام در عصر کنونی این است که اتحاد و فراگیری علوم عصری و تکنالوژی را در اولویت قرار دهد. متاسفانه ضربات مهلکی که هرازگاهی بر پیکر امت اسلامی، به‌ویژه در قرون اخیر وارد شده است، بر اساس ضعف امت اسلامی در همین دو عنصر حیاتی بوده است؛ زیرا ضرباتی که دشمن به امت اسلامی وارد می‌کند به‌خاطر پیش‌رفت تکنالوژی‌ وی، و استفاده از ضعف همبستگی مسلمان‌ها می‌باشد.

برای اتحاد امت مسلمه مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی، محوریت اقصی و فلسطین می‌باشد. جهان اسلام باید دست‌به‌دست هم داده و به جهانیان این پیام را برساند که اسرائیل دولت نیست؛ بلکه پایگاه جنایت‌کاران علیه مردم فلسطین است که از سوی انگلیس و آمریکا حمایت می‌شود. باید بدانیم که اتحاد مسلمین بر محور فلسطین کابوس اسرائیلی‌ها و حامیان امریکایی و اروپایی آن است.  

به شهادت‌رساندن رهبران فلسطین و دورنگه‌داشتن کشور‌های عربی از قضیه فلسطین، از دیگر تلاش‌های مذبوحانهٔ اسرائیل برای فرار از کابوس نابودی و حذف از کرهٔ خاکی است، اما روزی این آرزوی جهان اسلام متحقق خواهد شد.

ان‌شاءالله

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .