AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۷ ۲۰:۳۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85532681
T T
۰ Persons

Tags

جاپان 10 میلیون دالر را برای بدیل معیشت برای افغانستان اختصاص داد

کابل- ایرنا- سفیر جاپان مقیم کابل از اختصاص دادن 10 میلیون دالر کمک کشورش برای بدیل معیشت در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان امروز یک‌شنبه17 سرطان با تاکایوشی کورومیا سفیر جاپان در کابل دیدار کرد.

سفیر جاپان در این دیدار، نشست دوحه را مهم خواند و گفت: اشتراک امارت اسلامی و تداوم نشست‌های دو جانبه زمینه خوب را برای تعامل فراهم کرده است.

وی تلاش امارت اسلامی در زمینه فراهم کردن سهولت‌ها برای سکتور خصوصی و مبارزه با مواد مخدر را تقدیر کرد و افزود: جاپان با توجه به مبارزه قاطع امارت اسلامی علیه مواد مخدر، برای بدیل معیشت در افغانستان 10 میلیون دالر را اختصاص داده است.

سفیر جاپان بر ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان تاکید کرد و گفت: کشورش به‌خاطر تقویت سکتور خصوصی در افغانستان پروژه‌های اساسی را آغاز کرده و همکاری‌اش در این بخش ادامه خواهد یافت.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی از کمک‌های جاپان به افغان‌ها، تشکر و گفت: آرزومند است که اشتراک کنندگان نشست دوحه به‌ خاطر برنامه‌های بدیل مواد مخدر و تقویت سکتور خصوصی، وعده‌های شان با افغانستان را عملی سازند.

معاون سیاسی نشست سوم دوحه را موفق و مهم خواند و اظهار داشت: در این نشست سازمان ملل متحد شرایط و پیشنهادات افغانستان را پذیرفت و امارت اسلامی توقع دارد تا محدودیت‌های موجود بر سیستم بانکی افغانستان از میان برداشته شود.

وی تاکید کرد: امارت اسلامی خواستار گسترش تعامل و روابط با تمام کشورها است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه دیگری استفاده نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .