AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۵:۱۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85531340
T T
۰ Persons

Tags

نیازمندی مبرم اوزبیکستان به مس افغانستان

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۵:۱۲
News ID: 85531340
نیازمندی مبرم اوزبیکستان به مس افغانستان

کابل- ایرنا- وزیر معادن و جیولوجی اوزبیکستان می‌گوید تاشکند به مس افغانستان نیاز مبرم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان در جریان سفرش به اوزبیکستان، امروز شنبه 16سرطان، با اسلاموف بوبیر فرخادویچ، وزیر معادن و جیولوجی آن کشور دیدار کرد.

فرخادویچ در این دیدار به همکاری‌های نزدیک دو کشور در بخش‌های مختلف معادن تاکید و خواهان عقد موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور گردید.

وی درباره ایجاد دو کارخانه بزرگ در عرصه پروسس مس در اوزبیکستان نیز صحبت نمود، گفت: این کارخانه‌ها نیاز مبرم به مواد خام دارند که اکتشاف و استخراج مس از افغانستان این نیازمندی را مرفوع خواهند ساخت.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست گفت: اوزبیکستان در معادن نفت و گاز شمال افغانستان سرمایه گذاری نماید زیرا نسبت نزدیکی مسیر از لحاظ لوژیستیکی و دسترسی آسان به بازارهای منطقه به اوزبیکستان بیشتر مفید خواهد بود.

عزیزی همچنان به جانب اوزبیکستان پیشنهاد نمود تا در معادن مس ولایات غزنی و هرات و ایجاد کارخانه‌ی پروسس کننده مواد معدنی در افغانستان سرمایه گذاری نمایند. دو توافق کردند تا یک هیئت رسمی ازجانب اوزبیکستان جهت سروی و کارهای تخنیکی با هماهنگی وزارت معادن و پترولیم کشور به افغانستان سفر نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .