AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۱ ۱۴:۱۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85526004
T T
۰ Persons

Tags

محکمه امت عربی برای محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات در غزه برگزار شد

کابل- ایرنا- محکمه امت عربی به عنوان یک محکمه مردمی متشکل از قضات و مشاورانی از مصر، الجزایر، عراق، لبنان و سوریه برای محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات علیه مردم فلسطین در غزه، به میزبانی سوریه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ محکمه امت عربی پس از ناکامی محکمه بین‌المللی و سایر محکمه بین‌المللی در محکومیت رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه 10 سرطان و با مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعدادی از دانشگاه‌های سوریه در کاخ کنفرانس‌های هتل ایبلا تشکیل شد.

محمد طی از لبنان رئیس مرکز قانا برای حقوق بشر و رئیس هیات محکمه مردمی، منال فنجان از عراق، دکتر هاتف رکابی مشاور سازمان بین‌المللی وست‌مینستر در قانون‌گزاری، احلام بیضون از لبنان عضو تجمع جهانی حقوق‌دانان دموکرات، دکتر حسن محیدلی از لبنان وکیل محکمه استیناف، فؤاد بکر از فلسطین رئیس دایره حقوقی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، عیسی معیزه از الجزایر، علی الغتیت و حسن عمر احمد از مصر و دکتر یاسر کلزی استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه دمشق قضات دادگاه امت عربی هستند.

رئیس محکمه مردمی اهمیت معنوی این نوع دادگاه‌ها را توضیح داد و گفت: این محکمه یک محکمه رسمی نیست، بلکه می‌توان آن را به محکمه وجدان به نام ملت‌های آزاد و مظلوم تشبیه کرد که به نمایندگی از آنها صحبت می‌کند زیرا محکمه‌های بین‌المللی به دلیل منافع سیاسی تحت حمایت ایالات متحده که تنها به قتل، تخریب و ساخت و فروش سلاح اهمیت می‌دهد، از آنها چشم پوشی کرده‌اند.

محکمه با ارائه لوایح توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برابر هیات دادگاه آغاز شد. اولین موضوع لوایح، قتل غیرنظامیان در زمان جنگ‌ها و جرم‌انگاری آن در قوانین بین‌المللی و تخریب بیمارستان‌ها که نقض کنوانسیون چهارم ژنو است، بود.

سپس لوایح به توصیف جنایات و اعمال رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین‌المللی و مجازات‌هایی که باید طبق قانون مجازات بین‌المللی علیه این رژیم اعمال شود، پرداخت.

لوایح همچنین بر مشروعیت حق دفاع از خود طبق ماده دوم منشور سازمان ملل به عنوان حقی که به طور بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، تمرکز داشت.

رژیم اسرائیل تلاش کرده بود تا با حمایت کامل ایالات متحده امریکا این حق را نادیده بگیرد. لوایح قانونی ارائه شده این حق را در قوانین بین‌المللی اثبات و بر ضرورت جرم‌انگاری قانونی رژیم صهیونیستی و محاکمه آن بر اساس قوانین بین‌المللی به دلیل جنایاتش علیه غیرنظامیان و بیمارستان‌ها و همه وسایل زندگی شرافتمندانه تاکید کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .