AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۱ ۱۱:۴۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85525540
T T
۰ Persons

Tags

جهان را تشویق می‌کنیم تا با افغانستان تعامل کنند

کابل- ایرنا- سفیر جاپان مقیم کابل، گفت که ما جهان را تشویق می‌کنیم تا با افغانستان تعامل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت تحصیلات عالی دولت سرپرست افغانستان یکشنبه‌شب 10 سرطان، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی ندا محمد ندیم سرپرست این وزارت با تاکویوشی کورمایا سفیر جاپان مقیم کابل، در کابل خبر داد.

تاکویوشی کورمایا در این دیدار در مورد فعالیت‌های خود در افغانستان به سرپرست وزیر تحصیلات عالی معلومات داد و گفت: به ولایات قندهار، هرات و ننگرهار سفر کردیم و پلان سفر به ولایات دیگر را نیز داریم.

وی افزود: درحال حاضر امنیت در تمام افغانستان قابل اطمینان است و این امنیت، آرزوی دل‌های افغانان بود.

سفیر جاپان با اشاره به نشست سوم دوحه گفت: ما جهان را تشویق می‌کنیم تا با افغانستان تعامل کنند.

وی اضافه کرد: جاپان در کنار افغانستان ایستاده است، در امور داخلی افغان‌ها مداخله نمی‌کند و به ارزش‌های دینی، ملی و فرهنگی آنان احترام دارد.

کورمایا بیان داشت: در ولایات مختلف در بخش واکسین، مبارزه علیه مواد مخدر و کمک به زیان دیدگان حادثات طبیعی همکاری کرده و به همکاری‌های دیگر برای افغانستان متعهد است.

مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی از کمک‌های جاپان برای افغانستان تشکر کرد و گفت: افغانستان تعامل مثبت با جهان را می‌خواهد و این زمانی ممکن است که نمایندگان امارت اسلامی افغانستان در کنفرانس‌ها و نشست‌های بزرگ بین‌المللی شرکت کرده و تصویر واقعی افغانستان را به جهان نشان دهند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی از سفر سفیر جاپان به ولایات مختلف ستایش کرده و از سفیر جاپان خواست که در جریان سفرهای خود از دانشگاه‌های افغانستان نیز دیدن کرده و تغییرات مثبت در دانشگاه‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .