AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۸ ۱۸:۰۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85522981
T T
۰ Persons

Tags

انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج ولایت افغانستان جریان دارد

کابل- ایرنا- مسئولان سفارت کبرای جمهوری اسلامی ایران می‌گویند: انتخابات ریاست جمهوری برای شهروندان این کشور از صبح امروز جمعه 8 سرطان در پنج ولایت افغانستان برگزار شده و همچنان جریان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ راس ساعت هشت صبح امروز جمعه 8 سرطان انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در 5 ولایت‌های کابل، قندهار، هرات، مزار‌شریف و ننگرهار جهت اخذ رای شهروندان این کشور برگزار شد.

غلامرضا نجاری معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل امروز جمعه 8 سرطان در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، گفت: همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران، در ایران و سایر کشور‌ها، ما هم در افغانستان به بر‌گزاری انتخابات برای شهروندان ایرانی مقیم این کشور اقدام کردیم.

نجاری افزود: صندوق اخذ رای علاوه بر کابل در‌شهر‌های دیگر افغانستان مانند هرات، قندهار، مزار‌شریف و ننگرهار برای دریافت رأی شهروندان ایرانی مقیم این کشور گذاشته شده است.

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران درباره آمار شهروندان ایرانی مقیم افغانستان، گفت: «زیادترین شهروندان ایرانی در ولایت هرات حضور دارند و بعد از آن در کابل حضور؛ بیشتر از 100 نفر شهروندان ایران در کابل حضور دارند.

نجاری افزود: بخش اعظم از شهروندان ایرانی مقیم کابل در ساعات ابتدایی امروز جهت انتخاب رئیس جمهور آینده‌شان به پای صندوق رای آمدند و انتظار داریم تا پایان مهلت اخذ رأی(ساعت شش بعد از ظهر) هم به پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

معاون سفارت ایران درباره سازوکار اطلاع‌رسانی انتخابات ریاست جمهوری ایران در افغانستان اظهار داشت: «ما قبلاً از طریق فضای مجازی و سایت رسمی سفارت اطلاع‌رسانی کردیم و انتظار داریم شهروندان ایرانی مقیم افغانستان در شهرهای مختلف این کشور پای صندوق رای بیایند».

به گفته نجاری به اساس قانون، مدت زمان رأی‌گیری 10 ساعت است (از 8 صبح الی شش بجه بعد از ظهر) است و اگر تهران از ما بخواهند ما روند را تمدید می‌کنیم و اگر به تشخیص تهران نیاز نبود ما راس ساعت شش بجه بعد از ظهر روند رای‌گیری را خاتمه می‌دهیم و بلافاصله به شمارش آراء شروع می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران راس ساعت هشت صبح امروز جمعه 8 سرطان در سراسر ایران و سایر کشور‌ها به وقت محلی آغاز گردید.

به اساس اعلام ستاد انتخابات جمهوری اسلامی ایران، نتایج این انتخابات فردا شنبه 9 سرطان اعلام می‌گردد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .