زمینه رای‌دهی ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم می‌کنیم

کابل- ایرنا- رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان در هرات، به سر قنسول جمهوري‌اسلامی ایران در این ولایت اطمینان داد که امکانات لازم را برای ایرانیان مقیم هرات برای رأی‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ نمایندگی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان در هرات، امروز پنج‌شنبه 7 سرطان، از دیدار مولوی شیر احمد عمار، رئیس دفتر نمایندگی این وزارت، با محمد صدیقی‌فر، سرقنسول جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

در این دیدار، نخست از روابط حسنه بین دو کشور برادر و همسایه، تمجید صورگرفت و در ضمن برتسهیلات بیشتر در مورد توزیع ویزه ایران برای اتباع افغانستان و حل مشکل آن دسته از افغان‌های که به طور قانونی به ایران رفته و بازهم اخراج می‌شوند و موضوع رای‌دهندگان اتباع ایرانی که در هرات مقیم هستند مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

صدیقی‌فر در این دیدار،در مورد توزیع ویزه ایران گفت که روزانه بالغ بر دو هزار ویزه از سوی قنسولگری ایران در هرات صادر می‌شود و تلاش داریم که این رقم را افزایش دهیم.

بر اساس خبرنامه، در این دیدار در مورد سرنوشت آن دسته از افغان‌هایی که با وجود داشتن ویزه و پاسپورت از آن کشور اخراج می‌شوند نیز صحبت شد.

رحمت الله فیضان، معاون نماینده وزارت امور خارجه در هرات از قنسول جمهوری اسلامی ایران خواست تا توزیع ویزه‌ی کار برای افغان‌ها را آغاز کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه هرات در این دیدار یکبار دیگر به قنسول جمهوري‌اسلامی ایران در هرات اطمینان داد که امکانات لازم را برای ایرانیان که مقیم هرات هستند، برای رأی‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ قرار است فردا جمعه، 20 سرطان، انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .